Case: Audika

Fakty

Klient:
Audika

Metraż:
439 m2

Lokalizacja:
Biurowiec Q22, Warszawa

Inwestor:
Audika

Projekt:
Sylwia Tchórzewska, Piotr Makowski, Ecoffices Sp z o.o.

Liczba stanowisk pracy:
25

Termin realizacji:
2022

Zdjęcia:
Fotomohito

Nowe biuro i centrum szkoleniowe firmy Audika w warszawskim biurowcu Q22

Audika to część międzynarodowego holdingu Demant, który od ponad 100 lat wspiera osoby niedosłyszące. Marka Audika jest liderem w branży protetyki słuchu w Polsce oferując najnowocześniejsze rozwiązania, dzięki którym osoby z niedosłuchem mogą aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym. Dla zespołu specjalistów firmy Audika niedawno powstało nowe wielofunkcyjne biuro, zaprojektowane i zrealizowane przez Ecoffice Sp.z o.o., do którego ergonomiczne wyposażenie dostarczyła firma Kinnarps.

Nowoczesna przestrzeń zlokalizowana w budynku Q22 na 439 m kw. mieści centrum szkoleniowe oraz biuro dla 25 osób. Dla spółki, będącej częścią duńskiego holdingu ważne było, aby przestrzeń odzwierciedlała bliski jej kulturze organizacyjnej skandynawski styl i przyjazny, domowy klimat.

Biuro i centrum szkoleniowe

Celem projektu było rozplanowanie na niewielkiej powierzchni różnorodnych funkcji oraz wyraźne oddzielenie od siebie strefy szkoleniowej i biurowej, a także, ze względu na profil działalności firmy, zapewnienie bardzo dobrej akustyki środowiska pracy.

Oprócz architektury bryły budynku, której konsekwencją jest np. trójkątny kształt jednej z sal szkoleniowych, wyzwaniem była konieczność zachowania spójności wizualnej dużej liczby funkcji użytkowych na relatywnie niewielkiej przestrzeni. W wielu miejscach podział przestrzeni określa jedynie kolorystyka aranżacji lub detal dekoracji, oddziałując w ten sposób na odbiór przestrzeni przez użytkowników

– podkreślają architekci Sylwia Tchórzewska i Piotr Makowski z Ecoffices Sp z o.o.

Kompaktowe biuro obejmuje recepcję, open space dla 24 stanowisk pracy oraz część szkoleniową wraz z garderobą i miejscem spotkań oraz 3 salami konferencyjnymi i 4 dydaktycznymi, które można łączyć, a także aneks kuchenny ze strefą kawiarnianą usytuowaną w korytarzu oraz pomieszczenia pomocnicze.

Ergonomiczne i akustyczne rozwiązania

Aby spełnić potrzeby użytkowników dotyczące ergonomii, stanowiska pracy zostały wyposażone w biurka z elektryczną regulacją wysokości oraz blatem przesuwnym, co ułatwia utrzymanie porządku w okablowaniu oraz w pełni regulowane fotele biurowe z serii Plus. Elastyczność aranżacji w strefie szkoleniowej zapewniają mobilne, składane stoły Foldex oraz krzesła konferencyjne 5000CV na kółkach. Bardzo przydatną funkcją w wielofunkcyjnych salach konferencyjnych okazuje się także możliwość sztaplowania krzeseł.

Ważnym aspektem aranżacji biura jest komfort akustyczny. W części szkoleniowej zastosowano akustyczne ściany szklane oraz mobilne przegrody w salach konferencyjnych; zaś przyległa do aneksu kuchennego strefa spotkań została wydzielona panelami filcowymi i akustycznym sufitem.

Wiele potrzeb na niewielkiej powierzchni

Wyzwaniem tego projektu była kompleksowość potrzeb klienta w połączeniu z niewielką przestrzenią biura, ale wykorzystanie przestrzeni korytarzowej do celów socjalnych, jak również zastosowanie rozwiązań o domowym charakterze, pozwoliło na spełnienie wszystkich wymagań, pomimo wielu utrudnień okresu pandemii. Dzięki przemyślanej funkcji oraz dopracowanym detalom i spójnej kolorystyce, powstała dobrze wykorzystana, nowoczesna przestrzeń.

Jesteśmy dumni z aranżacji przestrzeni nowoczesnej, estetycznej i wielofunkcyjnej. W centrum szkoleniowym powstały sale, które są tak elastyczne, jak w centrach konferencyjnych, a jednocześnie bardzo ciepłe i przyjazne. Nasze biuro pokazuje również, jak dobrze można wykorzystać korytarze do celów użytkowych. Z zachowaniem wysokich standardów rozwiązań technologicznych, akustycznych i ergonomicznych powstało miejsce atrakcyjne dla pracowników – prawdziwe biuro przyszłości – niewielkie, bardzo funkcjonalne, dostosowujące się do potrzeb swoich użytkowników. To biuro, do którego chce się przychodzić w czasach pracy hybrydowej

– podsumowuje Anna-Maria Gronau, Administration Manager w firmie Demant

​Biuro do pracy hybrydowej

W dobie pracy hybrydowej biuro firmy Audika stanowi doskonały przykład komfortowego i funkcjonalnego środowiska pracy, którego zaletą jest również domowy klimat.

W salach szkoleniowych zastosowano mobilne rozwiązania, takie jak składane stoły Foldex oraz krzesła konferencyjne 5000[cv] na kółkach, które można sztaplować. Dzięki temu przestrzeń jest niezwykle elastyczna i łatwo jest dostosować ją do liczby uczestników szkolenia i rodzaju wykonywanych przez nich zadań.

Fotele konferencyjne Pilot łączą komfort z estetyką. Dzięki możliwości regulacji wysokości siedziska, obracania oraz funkcji odchylania fotel umożliwia siedzenie w ergonomicznej pozycji. Detale, takie jak miękkie podłokietniki i szczelina między siedziskiem a oparciem, zwiększają funkcjonalność mebla i stanowią o jego wyjątkowości.

Sofa Scandinavia dzięki przemyślanemu projektowi jest zrównoważonym rozwiązaniem. Zdejmowana tapicerka i dwustronne poduszki sprawiają, że sofę łatwo jest utrzymać w czystości, a przez to zwiększyć jej żywność. W razie potrzeby można też zmienić jej obicie, aby odświeżyć wygląd wnętrza, bez konieczności wymiany całej sofy na nową.

Cieszymy, że ponownie spółka należąca do holdingu Demant zaufała nam, doceniając ergonomię, jakość i skandynawską stylistykę rozwiązań oferowanych przez Kinnarps. Sprawna komunikacja, wysoka świadomość potrzeb klienta nadawały tempa całemu procesowi. Dzięki trafnemu doborowi asortymentu i kolorystyki niewielka przestrzeń zmieniła się w funkcjonalne i przyjazne miejsce pracy, edukacji i spotkań

– dodaje Marta Pryczkowska-Gbiorczyk, Business Development Director w Kinnarps.

Podoba Ci się ta realizacja? Porozmawiajmy o aranżacji Twojej przestrzeni!

Skontaktuj się z nami