Tak to się wszystko zaczęło

Historia

Nasza historia sięga 1942 roku, kiedy to młode małżeństwo Evy i Jarla Anderssonów odkupiło zakład stolarski w małej szwedzkiej wiosce Kinnarp. Od tamtej pory firma stopniowo się rozrasta, również za sprawą dzieci i wnuków założycieli. Evy często nazywała Jarla Optymistą. Kierowało nimi przekonanie, że wszystko, nawet jeśli jest już całkiem dobre, można jeszcze udoskonalić. To podejście jest głęboko zakorzenione w naszej firmie. Wszystko po to, aby użytkownicy naszych produktów i rozwiązań mogli poczuć się trochę lepiej. I zrobić nieco więcej. W duchu trwałego i zrównoważonego rozwoju.

Obecnie Kinnarps jest międzynarodowym potentatem w produkcji mebli i aranżacji wnętrz biur, szkół i placówek opieki zdrowotnej, który przyświecał założycielom firmy.

LATA 40. XX WIEKU

EVY I JARL ROZPOCZYNAJĄ DZIAŁALNOŚĆ

Evy i Jarl Anderssonowie założyli Kinnarps w 1942 roku wraz z zespołem złożonym z 2 pracowników. Początkowo meble były wykonywane na zamówienie, przede wszystkim dla architektów, którzy stosowali je w swoich projektach. W 1943 roku firma Kinnarps zaczęła dostarczać szafy żaluzjowe rządowi szwedzkiemu, a trzy lata później podpisała swój pierwszy kontrakt rządowy. Od tamtej pory Kinnarps nieustannie dostarcza sektorowi publicznemu rozwiązania biurowe.

LATA 50. XX WIEKU

KINNARPS STAJE SIĘ FIRMĄ, KTÓRĄ ZNAMY DZIŚ

Firma Kinnarps zainwestowała w swoją pierwszą kompleksową serię mebli biurowych i wydała pierwszy katalog w 1952 roku. Wybudowanie nowej fabryki dało firmie Kinnarps przestrzeń niezbędną do rozszerzenia produkcji krzeseł. W 1959 roku firma Kinnarps zaczęła dostarczać meble własnym transportem i montować je w biurze klienta, gwarantując jakość w całym łańcuchu dostaw. Pakowanie produktów w koce wielokrotnego użytku, zamiast w jednorazowe kartony pozwoliło ograniczyć ilość odpadów i zwiększyć liczbę produktów ładowanych do samochodu dostawczego.

LATA 60. XX WIEKU

WIĘKSZY ZESPÓŁ I PIERWSZY SALON

Na początku lat 60. w Kinnarps pracowały 34 osoby, a roczne obroty wynosiły 2 miliony SEK. W 1968 roku firma otworzyła swój pierwszy salon w Sztokholmie. Na przestrzeni lat 60. firma Kinnarps poszerzyła asortyment produktów i uruchomiła produkcję na zamówienie.

LATA 70. XX WIEKU

EKSPANSJA MIĘDZYNARODOWA

Henry Jarlsson — najstarszy syn Evy and Jarla — objął funkcję prezesa w 1973 roku. Otwierając oddział w Londynie w 1974 roku, firma Kinnarps ugruntowała swoją pozycję na rynku eksportowym. W 1977 roku firma Kinnarps kupiła brykieciarkę do odpadów drzewnych. Przetwarzanie odpadów drzewnych na brykiety pozwoliło zmniejszyć zużycie oleju opałowego i wykorzystać nieuniknione w naszej produkcji drewnopochodne pozostałości.

LATA 80. XX WIEKU

WIĘKSZA GAMA PRODUKTÓW

W połowie lat 80. firma zdecydowała się zainwestować w nową, kompleksową serię mebli. Do standardowej oferty Kinnarps dodano miękkie siedziska i meble konferencyjne. Na przestrzeni tej dekady firma Kinnarps wykupiła swojego stałego dostawcę Granstrands i zainwestowała w nową fabrykę w miejscowości Skillingaryd położonej w południowo-środkowej Szwecji. W 1980 roku firma Kinnarps wprowadziła na rynek niezawierający rozpuszczalników lakier utwardzany UV, co wzbogaciło ofertę o odporne i trwałe powierzchnie blatów i szaf bez szkodliwego wpływu na środowisko. Dzięki temu, że ekologiczne innowacje znajdują się w centrum naszego modelu biznesowego, od 1980 roku ograniczyliśmy emisję szkodliwych substancji o 90%.

LATA 90. XX WIEKU

CERTYFIKATY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

W 1991 roku firma Kinnarps opracowała i wyprodukowała pierwsze elektrycznie regulowane biurko zapewniające możliwość zmiany pozycji w pracy biurowej. W 1993 roku firma Kinnarps stała się pierwszym szwedzkim producentem mebli, który uzyskał certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001. W 1997 roku firma uzyskała certyfikat ISO 14001 za system zarządzania środowiskowego. W tym samym roku firma Kinnarps dołączyła do unijnego systemu ekozarządzania i audytu (EMAS). Przez całą dekadę firma współpracowała z dostawcą Reiners, który pod koniec 1999 roku stał się częścią Grupy Kinnarps.

PIERWSZA DEKADA XXI WIEKU

NAGRODY I PRZEJĘCIA

Na początku nowego stulecia firma Kinnarps zdobyła dwie nagrody: Balanced Scorecard Hall of Fame Award (nagroda za zbilansowaną kartę wyników) i Competence Company of the Year in Sweden (kompetentna firma roku w Szwecji). Firma weszła na kilka nowych rynków i przejęła trzy przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem i produkcją mebli: Klaessons, Materia i Skandiform. Ponadto na początku 2000 roku uruchomiła projekt Kinnarps Next Office, w ramach którego oferuje wyniki badań, strategie i porady dotyczące tworzenia biur dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.

LATA 10. XXI WIEKU

Kontynuując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, firma Kinnarps wprowadziła The Better Effect Index — pierwsze kompleksowe narzędzie wspierające zrównoważoną aranżację wnętrz. W 2018 roku firma wdrożyła dwie nowe koncepcje: Kinnarps Next Education, która w oparciu o wyniki badań oferuje strategie i porady dotyczące tworzenia przestrzeni do aktywnej nauki, a także Kinnarps Next Care, która zapewnia wsparcie w tworzeniu prozdrowotnych przestrzeni w sektorze opieki.

DZISIAJ

SUCCESSFUL INTERIORS

Kinnarps dostarcza rozwiązania do aranżacji wnętrz dla biur, szkół i placówek służby zdrowia. Cały łańcuch wartości, począwszy od surowców, a skończywszy na gotowych rozwiązaniach biurowych, charakteryzuje się wysoką jakością i niskim wpływem na środowisko. Kinnarps jest jednym z największych europejskich producentów rozwiązań do aranżacji wnętrz i prowadzi działalność w 40 krajach.