Już od wielu lat oferujemy rozwiązania do aranżacji wnętrz, stale udoskonalając swoją ofertę. Kierowani nieustanną ciekawością dostarczamy atrakcyjne rozwiązania do aranżacji wnętrz, które pomagają utrzymać motywację, wydajność i radość z pracy. Naszym zdaniem aranżacja wnętrza nie ogranicza się tylko do wyposażenia. Ważne jest, aby poprzez połączenie dobrego wzornictwa i dogłębnej specjalistycznej wiedzy wspierać kreatywność i efektywność pracowników naszych klientów. A także, aby korzystając z naszego doświadczenia w dziedzinie ergonomii i znajomości znaczenia dobrego samopoczucia w pracy, poprzez aranżację wnętrz zapewniać długotrwały sukces klientom i ich pracownikom. Co równie ważne, pragniemy realizować wszystkie nasze działania w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Dopiero po spełnieniu tych kryteriów uznajemy, że wykonaliśmy swoją pracę. W ten sposób nasz sukces staje się sukcesem naszych klientów, zapewniając rzeczywiste korzyści firmom, ludziom i naszej planecie.
Koncepcji tej nadaliśmy nazwę: Successful Interiors.
Aby stanowisko pracy korzystnie wpływało na dobre samopoczucie i wydajność, należy zaprojektować je tak, aby wspierało zarówno metody pracy danej firmy, jak i jej pracowników. Kluczem do sukcesu jest zdefiniowanie potrzeb pracowników o różnych typach osobowości i stworzenie przestrzeni ułatwiającej im wykonywanie rozmaitych czynności w ciągu dnia. W oparciu o wyniki badań KINNARPS NEXT OFFICE® oferuje strategie i porady dotyczące tworzenia idealnej przestrzeni biurowej.
Fizyczne otoczenie w szkołach i placówkach edukacyjnych ma wielkie znaczenie dla procesu nauczania i przyswajania wiedzy. Odpowiednie meble i wyposażenie wspierają naukę zarówno w formalnych, jak i nieformalnych przestrzeniach. Dlatego ważne jest stworzenie atrakcyjnych, ergonomicznych i elastycznych miejsc edukacji, które pomagają nauczycielom w pracy, a uczniom w nauce i rozwoju. W oparciu o wyniki badań KINNARPS NEXT EDUCATION® oferuje strategie i porady dotyczące tworzenia przestrzeni do aktywnej nauki.
Prozdrowotna przestrzeń w sektorze opieki to otoczenie, które zapewnia użytkownikom poczucie bezpieczeństwa oraz odpowiednią stymulację i integrację — to środowisko, które korzystnie wpływa na samopoczucie każdej przebywającej w nim osoby: pacjenta, personelu czy bliskich. Poprzez KINNARPS NEXT CARE® oferujemy wiedzę na temat aranżacji przestrzeni do opieki pod kątem stymulowania procesu leczenia i wymagań, jakie powinny spełniać rozwiązania we wnętrzach tego rodzaju.
Zrównoważone od samego początku
W Kinnarps uważamy, że zrównoważony rozwój jest naturalną częścią codziennej pracy. Był zapisany w naszym DNA od zawsze. Bierzemy odpowiedzialność za cały łańcuch produkcji, od projektowania po użytkowanie i ponowne wykorzystanie naszych towarów.
Dowiedz się więcej o naszych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju
Zrównoważone od samego początku
Ergonomia dla każdego
Wszystkie nasze rozwiązania są projektowane z myślą o długoletnim użytkowaniu. Co jeszcze ważniejsze, powstają, aby zapewnić długoletnią przyszłość naszym klientom. Ergonomiczne środowisko pracy poprawia zdrowie, samopoczucie i efektywność użytkowników. Innymi słowy, umieszczenie ergonomii na liście priorytetów wpłynie korzystnie nie tylko na pracowników, ale wesprze również działalność biznesową firm.
Ergonomia dla każdego
Nasze dziedzictwo wywodzi się ze skandynawskiej tradycji projektowania. Wzbogaciliśmy je o międzynarodowe wpływy i nasze zasady działania. To połączenie nadaje naszym produktom unikalny charakter i sprawia, że charakteryzują się ergonomią, formą i funkcjonalnością. Aby stworzyć atrakcyjną przestrzeń i zdrowe środowisko pracy, należy pamiętać, że biuro musi nie tylko funkcjonować, lecz także inspirować swoich użytkowników. Odpowiednia aranżacja może znacząco podnieść zarówno prestiż marki, jak i wydajność całej organizacji. Wybór materiałów w aranżacji jest ważnym elementem wspomagającym identyfikację marki i funkcjonalność środowiska pracy. Kinnarps Colour Studio daje łatwy dostęp do setek przyjaznych dla środowiska, kreatywnych i atrakcyjnych materiałów. Nasze materiały powstają we współpracy z architektami i projektantami wnętrz, a ich elastyczność i funkcjonalność przekłada się na kreatywność i produktywność.
Tak to się wszystko zaczęło
Nasza historia sięga 1942 roku, kiedy to młode małżeństwo Evy i Jarla Anderssonów odkupiło zakład stolarski w małej szwedzkiej wiosce Kinnarp. Od tamtej pory firma stopniowo się rozrasta, również za sprawą dzieci i wnuków założycieli. Evy często nazywała Jarla Optymistą. Kierowało nimi przekonanie, że wszystko, nawet jeśli jest już całkiem dobre, można jeszcze udoskonalić. To podejście jest głęboko zakorzenione w naszej firmie. Wszystko po to, aby użytkownicy naszych produktów i rozwiązań mogli poczuć się trochę lepiej. I zrobić nieco więcej. W duchu trwałego i zrównoważonego rozwoju.
Obecnie Kinnarps jest międzynarodowym potentatem w produkcji mebli i aranżacji wnętrz biur, szkół i placówek opieki zdrowotnej, który przyświecał założycielom firmy.
Evy i Jarl Anderssonowie założyli Kinnarps w 1942 roku wraz z zespołem złożonym z 2 pracowników. Początkowo meble były wykonywane na zamówienie, przede wszystkim dla architektów, którzy stosowali je w swoich projektach. W 1943 roku firma Kinnarps zaczęła dostarczać szafy żaluzjowe rządowi szwedzkiemu, a trzy lata później podpisała swój pierwszy kontrakt rządowy. Od tamtej pory Kinnarps nieustannie dostarcza sektorowi publicznemu rozwiązania biurowe.
Firma Kinnarps zainwestowała w swoją pierwszą kompleksową serię mebli biurowych i wydała pierwszy katalog w 1952 roku. Wybudowanie nowej fabryki dało firmie Kinnarps przestrzeń niezbędną do rozszerzenia produkcji krzeseł. W 1959 roku firma Kinnarps zaczęła dostarczać meble własnym transportem i montować je w biurze klienta, gwarantując jakość w całym łańcuchu dostaw. Pakowanie produktów w koce wielokrotnego użytku, zamiast w jednorazowe kartony pozwoliło ograniczyć ilość odpadów i zwiększyć liczbę produktów ładowanych do samochodu dostawczego.
Na początku lat 60. w Kinnarps pracowały 34 osoby, a roczne obroty wynosiły 2 miliony SEK. W 1968 roku firma otworzyła swój pierwszy salon w Sztokholmie. Na przestrzeni lat 60. firma Kinnarps poszerzyła asortyment produktów i uruchomiła produkcję na zamówienie.
Henry Jarlsson — najstarszy syn Evy and Jarla — objął funkcję prezesa w 1973 roku. Otwierając oddział w Londynie w 1974 roku, firma Kinnarps ugruntowała swoją pozycję na rynku eksportowym. W 1977 roku firma Kinnarps kupiła brykieciarkę do odpadów drzewnych. Przetwarzanie odpadów drzewnych na brykiety pozwoliło zmniejszyć zużycie oleju opałowego i wykorzystać nieuniknione w naszej produkcji drewnopochodne pozostałości.
W połowie lat 80. firma zdecydowała się zainwestować w nową, kompleksową serię mebli. Do standardowej oferty Kinnarps dodano miękkie siedziska i meble konferencyjne. Na przestrzeni tej dekady firma Kinnarps wykupiła swojego stałego dostawcę Granstrands i zainwestowała w nową fabrykę w miejscowości Skillingaryd położonej w południowo-środkowej Szwecji. W 1980 roku firma Kinnarps wprowadziła na rynek niezawierający rozpuszczalników lakier utwardzany UV, co wzbogaciło ofertę o odporne i trwałe powierzchnie blatów i szaf bez szkodliwego wpływu na środowisko. Dzięki temu, że ekologiczne innowacje znajdują się w centrum naszego modelu biznesowego, od 1980 roku ograniczyliśmy emisję szkodliwych substancji o 90%.
W 1991 roku firma Kinnarps opracowała i wyprodukowała pierwsze elektrycznie regulowane biurko zapewniające możliwość zmiany pozycji w pracy biurowej. W 1993 roku firma Kinnarps stała się pierwszym szwedzkim producentem mebli, który uzyskał certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001. W 1997 roku firma uzyskała certyfikat ISO 14001 za system zarządzania środowiskowego. W tym samym roku firma Kinnarps dołączyła do unijnego systemu ekozarządzania i audytu (EMAS). Przez całą dekadę firma współpracowała z dostawcą Reiners, który pod koniec 1999 roku stał się częścią Grupy Kinnarps.
Na początku nowego stulecia firma Kinnarps zdobyła dwie nagrody: Balanced Scorecard Hall of Fame Award (nagroda za zbilansowaną kartę wyników) i Competence Company of the Year in Sweden (kompetentna firma roku w Szwecji). Firma weszła na kilka nowych rynków i przejęła trzy przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem i produkcją mebli: Klaessons, Materia i Skandiform. Ponadto na początku 2000 roku uruchomiła projekt Kinnarps Next Office, w ramach którego oferuje wyniki badań, strategie i porady dotyczące tworzenia biur dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.
Kontynuując działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, firma Kinnarps wprowadziła The Better Effect Index — pierwsze kompleksowe narzędzie wspierające zrównoważoną aranżację wnętrz. W 2018 roku firma wdrożyła dwie nowe koncepcje: Kinnarps Next Education, która w oparciu o wyniki badań oferuje strategie i porady dotyczące tworzenia przestrzeni do aktywnej nauki, a także Kinnarps Next Care, która zapewnia wsparcie w tworzeniu prozdrowotnych przestrzeni w sektorze opieki.
Kinnarps dostarcza rozwiązania do aranżacji wnętrz dla biur, szkół i placówek służby zdrowia. Cały łańcuch wartości, począwszy od surowców, a skończywszy na gotowych rozwiązaniach biurowych, charakteryzuje się wysoką jakością i niskim wpływem na środowisko. Kinnarps jest jednym z największych europejskich producentów rozwiązań do aranżacji wnętrz i prowadzi działalność w 40 krajach.
Szukasz konkretnego produktu? Interesuje Cię rozwiązanie dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb? A może po prostu chciałbyś dowiedzieć się więcej o oferowanych przez nas produktach i usługach? Napisz do nas – jesteśmy do Twojej dyspozycji.