Analiza przestrzeni edukacyjnej wyznacza kierunek

W szybko zmieniającym się świecie, w którym osoby o różnych potrzebach muszą mieć równe szanse edukacyjne, wymagania dotyczące fizycznej przestrzeni szkoły stale rosną. Jak projektować wartościowe przestrzenie edukacyjne, w których uczniowie i studenci mogą się skupiać i rozwijać, a kadra ma do dyspozycji warunki do wykonywania pracy w najlepszy możliwy sposób?

Potrzebujesz pomocy przy urządzaniu szkoły?

Skontaktuj się z nami

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w budowaniu strategii dla przestrzeni edukacyjnych wiemy, że solidne przygotowanie to przepis na sukces. Najważniejsze jest zidentyfikowanie potrzeb i wzorców pracy dla danej przestrzeni. To pozwala uzyskać najlepsze i najbardziej zrównoważone rozwiązanie. Starannie przemyślane i dobrze zaplanowane przestrzenie edukacyjne, które odpowiadają potrzebom zarówno uczniów i studentów, jak i kadry dydaktycznej, wpływają pozytywnie na wszystkie aspekty niezbędne do nauki, począwszy od skupienia, a skończywszy na poczuciu bezpieczeństwa i dobrym samopoczuciu. Innymi słowy, jest to dobra inwestycja na wiele lat. Skorzystaj z pomocy Kinnarps, aby stworzyć najlepsze środowisko do nauki i pracy!

1_PL.png

ANALIZA

Zdefiniuj wynik końcowy

Analiza potrzeb Next Education® stanowi fundament projektu zagospodarowania przestrzeni edukacyjnej, aby wspierała uczniów, kadrę i personel administracyjny szkoły w najbardziej optymalny sposób.

2_PL.png

PROJEKT ARANŻACJI WNĘTRZA

Od pomysłu do działania

Pomagamy w przełożeniu wyników analizy na koncepcję, projekt aranżacji wnętrza i konkretne rozwiązania. Analizujemy przestrzeń pod kątem ergonomii, funkcjonalności i zrównoważonego rozwoju.

3_PL.png

WDROŻENIE

Przedstawiamy potencjał

Posiadamy własny, sprawnie działający system logistyczno-realizacyjny, dzięki czemu nasze projekty są realizowane całkowicie zgodnie z projektem. Pomagamy we wdrażaniu metod pracy, zaleceń dotyczących ergonomii oraz aranżacji mebli i przestrzeni,
tak aby każdy mógł wykorzystać możliwości, jakimi dysponuje.

4_PL.png

FOLLOW-UP

Lepiej wiedzieć niż się domyślać

Na podstawie analizy potrzeb można na bieżąco śledzić funkcjonowanie przestrzeni edukacyjnej i określić, czy potrzeby uległy zmianie.

Next Education® analiza przestrzeni edukacyjnej

Nasza analiza przestrzeni edukacyjnej Next Education® pomaga zebrać dane przed przystąpieniem do projektowania. Specjaliści ds. przestrzeni edukacyjnej przeprowadzają zespół osób decyzyjnych przez proces tworzenia wizji, celów i programu zmian, używając specjalnie opracowanych narzędzi. Organizują warsztaty, wykłady i ankietę internetową, aby pomóc w identyfikacji potrzeb i procesów, angażując w przemyślany sposób kadrę oraz uczniów lub studentów. Skupiamy się na myśleniu perspektywicznym i inspirujemy do otwierania się na nowe sposoby wykorzystania szkoły w codziennych aktywnościach. Od klientów oczekujemy wkładu w postaci czasu, planowania, wprowadzenia zmian przez dyrekcję i zaangażowania kadry i uczniów lub studentów. Nasza analiza dostarcza danych, które stanowią solidną wiedzę i wartościowy fundament projektu przestrzeni edukacyjnej, który najlepiej spełni konkretne potrzeby.

Oto, co składa się na Next Education®

Analiza sytuacji

• Ocena tego, jak istniejące przestrzenie wspierają studentów i kadrę w następujących aspektach:

   - Bezpieczeństwie i skupieniu
   - Pracy zespołowej
   - Zdrowiu i dobrym samopoczuciu
   - Akustyce, oświetleniu i jakości powietrza
   - Metodach pracy i sytuacjach edukacyjnych

Pomoc w
procesie zmian

• Perspektywa dyrekcji

• Perspektywa kadry dydaktycznej i uczniów lub studentów

• Udział i zaangażowanie

• Zalecenia dotyczące środowiska fizycznego związanego z różnymi rodzajami zadań i aktywności

Zagospodarowanie
przestrzeni

• Rodzaje przestrzeni

• Liczba stanowisk pracy

• Co zawiera każda przestrzeń

• m² w pomieszczeniu i powierzchnia łączna

Kluczowe działania analityczne

Wizja
i cele

progress-01.png

OSOBY ZARZĄDZAJĄCE/DECYZYJNE

  1. 1. Spotkanie wstępne
  2. 2. Wykład Przestrzenie edukacyjne zapewniające bezpieczeństwo i skupienie
  3. 3. Warsztat na temat wizji, celów i strategii
  4. 4. Program
  5. 5. Projekt i harmonogram
  6. 6. Budżet

Identyfikacja potrzeb
i zaangażowanie

progress-02.png

KADRA/GRUPA REFERENCYJNA

  1. 1. Wykład Przestrzenie edukacyjne zapewniające bezpieczeństwo i skupienie
  2. 2. Informacje i zaangażowanie
  3. 3. Identyfikacja metod pracy i potrzeb
  4. 4. Warsztaty
  5. 5. Wywiady
  6. 6. Badania nad inspirującymi środowiskami pracy
  7. 7. Ankieta internetowa

Wyniki i
zalecenia

progress-03.png

OSOBY ZARZĄDZAJĄCE/DECYZYJNE

  1. 1.Przegląd raportu z wynikami
  2. 2. Decyzja
  3. 3. Zalecenia dotyczące środowiska fizycznego związanego z różnymi rodzajami zadań i aktywności
  4. 4. Zagospodarowanie przestrzeni
  5. 5. Zalecenia dotyczące aranżacji wnętrz
  6. 6. Wartościowy fundament dla projektu wnętrza

Pytania do rozważenia podczas projektowania przestrzeni szkolnych

• Czy przestrzenie edukacyjne zapewniają poczucie bezpieczeństwa i skupienie na nauce?

• Czy przestrzenie edukacyjne zachęcają do współpracy?

• Czy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów i studentów oraz kadry dydaktycznej?

• Jak oceniamy akustykę, światło i jakość powietrza?

• Czy szkoła jest dostosowana do naszych sposobów pracy i różnych sytuacji edukacyjnych?