Strategia Fujitsu dotycząca nieruchomości koncentruje się na tworzeniu wielu współpracujących ze sobą i angażujących społecznie ośrodków w Europie Północnej i Zachodniej, które wykorzystują zestaw koncepcji i produktów, aby wspierać markę i kulturę organizacji.
Hub Fujitsu w Londonie został niedawno przekształcony zgodnie z tymi standardami środowiska pracy, aby dostosować lokalizację przy Baker Street do siostrzanych centrów w Helsinkach, Sztokholmie i Monachium. Biura te zapewniają miejsce do współpracy i zastępują tradycyjne stanowiska aranżacją, która wspiera różne sposoby realizacji zadań. Celem Fujitsu jest zapewnienie wszystkim współpracownikom możliwości korzystania z przestrzeni, które wspierają ich indywidualne wymagania, są atrakcyjne i promują związek z firmą.
Transformacja siedziby przy Baker Street została zrealizowana w okresie szczytu pandemii COVID 19, co pozwoliło firmie Fujitsu ustalić priorytety i zaplanować wdrożenie strategii nieruchomościowej na najbliższe 18-24 miesiące. Okoliczności te pozwoliły zespołowi ds. projektów nieruchomościowych na szybką i pewną realizację projektu, bez wyzwań, które się pojawiają, gdy obiekt działa przy pełnym obłożeniu. Powstała bezpieczna i przestrzeń gotowa do powrotu współpracowników, zorientowana na kluczowe elementy strategii: przeznaczenie, dobre samopoczucie i technologia.
"Obecnie realizujemy projekty od początku do końca w krótkim czasie, ponieważ mamy możliwość wykonania prac, w czasie gdy organizacja doświadcza tej zmiany, a ludzie pozostają w domu".
Fujitsu postrzega swoje główne ośrodki, szczególnie siedzibę przy Baker Street, jako miejsca, które umożliwiają pracownikom raczej współpracę, niż koncentrację na zadaniach realizowanych w samotności. Środowisko to oferuje możliwość wyboru miejsca, a ta swoboda jest ważna dla Fujitsu i niewątpliwie będzie czynnikiem decydującym o sukcesie firmy. W lokalizacji przy Baker Street zmniejszyła się liczba stanowisk pracy z 270 do 120 i obejmuje więcej przestrzeni nieformalnych, stref ciszy oraz lepszą dostępność i technologię.
Obiekt o powierzchni 4000 metrów kwadratowych ma takie znaczenie, ponieważ znajduje się w stolicy, a wszystkie ośrodki stają się centrami doskonalenia Fujitsu, zarówno z perspektywy handlowej, jak i zawodowej, jak podkreśla Olly Dickinson, dyrektor ds. standardów miejsc pracy w Fujitsu:
"Zgodnie ze strategią dotyczącą nieruchomości cieszymy się, że przekształciliśmy tę lokalizację w środowisko, które będzie wspierało pracowników i zachęcało ich każdego dnia do osiągania najlepszego potencjału. Postrzegamy Kinnarps jako partnera, a nie dostawcę. To partnerstwo zbudowane na doświadczeniu poprzednich projektów i pełnym zrozumieniu celów, jakie stawia sobie Fujitsu na całym świecie".
Stołki Embrace to idealny dodatek do gościnnej atmosfery, dzięki któremu można odpocząć podczas przerwy.
Stół Vagabond w połączeniu z stołkami Motus zwiększa elastyczność przestrzeni. Kółka ułatwiają jego przesuwanie, może być używany do spotkań oraz jako miejsce do szybkich indywidualnych zadań.
Wyższy stół konferencyjny z stołkami jest idealny do szybkiego nadrabiania zaległości lub sesji burzy mózgów.
"Chcemy dysponować niewielką liczbą zaufanych partnerów, którzy pozwalają na ewolucję projektu, którzy rozumieją nas i współpracują z nami, aby zapewnić, że każdy realizowany przez nas projekt zawiera element lokalny. Rozumiemy znaczenie miejsca pracy dla przyciągania i zatrzymywania talentów oraz umożliwienia zmiany kultury pracy w tym ciągle ewoluującym świecie ".
Projekt ten opierał się na przemyślanym podejściu, a skandynawskie dziedzictwo i etos Kinnarps, wraz z zaangażowaniem zespołu współpracującego ściśle z Fujitsu i innymi partnerami, umożliwiły tę udaną realizację. Produkty Kinnarps są projektowane zgodnie z ideą inkluzywności, co umożliwiło ścisłą współpracę z firmą Fujitsu, aby stworzyć środowisko pracy, które wspiera tę wartość. Kinnarps i Fujitsu są zgodne w przekonaniu na temat roli, jaką pełni środowisko pracy, zachęcając ludzi do wykorzystywania swojego potencjału. Projektowanie dostępnych i integrujących przestrzeni, z których wszyscy użytkownicy mogą korzystać w efektywny sposób, jest kluczem do sukcesu, zgodnie ze strategią środowiska pracy w firmy Fujitsu.
Wyrazem odpowiedzialności obu firm w stosunku do ochrony środowiska jest podejście Kinnarps do produkcji, dostaw i montażu. Na przykład, stosowanie koców zamiast opakowań plastikowych współgra ze stałym zmniejszaniem przez Fujitsu liczby jednorazowych opakowań plastikowych. Rzeczywiście, dzięki wielorazowym kocom Kinnarps zaoszczędza 270 kg opakowań na każdą ciężarówkę, która opuszcza fabrykę, a 96% surowców drzewnych posiada certyfikat pochodzenia. Istnieje wiele wspólnych wartości Kinnarps i Fujitsu, które wspierają współpracę obu firm i, dzięki produktom oraz usługom, pomagają tworzyć lepszą przyszłość dla pracowników.
"Współpraca z partnerem, który rozumie praktyczne aspekty zarządzania projektem i jego realizacji, jest niezbędna dla powodzenia projektu. Zaufaliśmy, że Kinnarps może nas w pełni wesprzeć, współpracując z innymi partnerami, i sprawić, że transformacja lokalizacji przy Baker Street zakończy się sukcesem".