Case: AstraZeneca Stockholm

Fakty

Klient:
AstraZeneca, Nordic Marketing Company

Lokalizacja:
Hagastaden, Sztokholm

Liczba pracowników:
200

Liczba stanowisk pracy:
128 w przestrzeni otwartej, 19 w pomieszczeniach

Metraż:
2100 m2

Termin realizacji:
Czerwiec 2024 r.

Nowoczesne, atrakcyjne, zrównoważone i długoterminowe rozwiązanie

Kiedy w stosunkowo krótkim czasie liczba pracowników działu Nordic Marketing Company firmy AstraZeneca w Sztokholmie wzrosła, konieczne stało się znalezienie nowej siedziby. Wybrano budynek Forskaren położony przy sąsiedniej ulicy. Obiekt, który stał się siedzibą firmy w sierpniu 2024 r., zgodnie z zamysłem ma stanowić miejsce wymiany wiedzy i spotkań wiodących przedstawicieli świata nauki, opieki zdrowotnej oraz biznesu. Zamiarem AstraZeneca było stworzenie atrakcyjnego środowiska pracy, w którym nacisk położony jest na innowacje i współpracę. Miejsca, które przyczynia się do rozwoju firmy i pomaga jej zachować pozycję atrakcyjnego partnera w dziedzinie nauk biologicznych.

Od wizji do rzeczywistości

Wizja atrakcyjnego miejsca pracy skupionego na innowacjach i współpracy stała się rzeczywistością. Nowe biuro cieszy się dużym uznaniem nie tylko wśród blisko 200 pracowników, lecz także klientów i partnerów biznesowych, którzy chętnie je odwiedzają.

Po przeprowadzce większość pracowników decyduje się spędzać w biurze więcej czasu niż wcześniej. Ten sukces jest efektem klarownej wizji, gruntownych prac przygotowawczych i bliskiej współpracy między AstraZeneca i Kinnarps.

Kilka słów o Forskaren

Budynek Forskaren został otwarty 6 maja 2024 r. przez króla Szwecji Karola XVI Gustawa i króla Danii Fryderyka X. Zgodnie z zamysłem ma być „salonem Hagastaden”, czyli neutralnym miejscem, w którym spotykają się i dzielą wiedzą światowi liderzy z dziedziny nauki, opieki zdrowotnej i biznesu. Aby realizacja tej wizji była możliwa, w budynku mieszczą się wyłącznie siedziby firm, które coś łączy. Forskaren, zaprojektowany przez pracownię 3XN Arkitekter na zlecenie Vectura Fastigheter, posiada wyraźnie określony profil zrównoważonego rozwoju, co potwierdzą przyznane mu certyfikaty LEED i WELL.

Image_astra5.jpg

Strefa spotkań oferuje wiele zróżnicowanych przestrzeni z różnymi wysokościami siedzisk. Sofa Rho, stół Crest i pufa Cobble tworzą zachęcającą oazę. Z tyłu znajduje się tymczasowe miejsce pracy typu touchdown stworzone przy użyciu stołu projektowego Vagabond i stołków Motus.

Podążając drogą zrównoważonych wyborów

Jednym z kluczowych pojęć towarzyszących tworzeniu nowych przestrzeni był zrównoważony rozwój, a to pociągało za sobą konieczność wykorzystania elementów wyposażenia z poprzedniego biura. Przy wsparciu firmy Kinnarps opracowano szczegółowo nową aranżację, tak aby praktycznie wszystkie elementy mogły zostać wykorzystane ponownie.

Andreas Holmgren, dyrektor ds. IT i zarządzania obiektami w AstraZeneca, wyjaśnia, że organizacja ma ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, zgodnie z którymi również dostawcy są zobowiązani do wprowadzania ich w perspektywie długoterminowej. Jak tłumaczy, był to jeden z powodów, dla których firma zdecydowała się na współpracę z Kinnarps, zarówno przy realizacji projektu Forskaren, jak i kilku poprzednich. „Szukaliśmy dostawcy, z którym będziemy mogli współpracować przez długi czas, co oznaczało, że nasze wspólne długoterminowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju musiały się zgadzać. Te oczekiwania spełniła firma Kinnarps” – mówi.

Przeszklona fasada budynku Forskaren zapewnia pracownikom dużo światła dziennego. Stołówka zyskuje ponadczasowy i elegancki wygląd za sprawą krzeseł D2, stołów Uni i sof Nestor w naturalnych kolorach ziemi.

Przestrzeń do wszystkich zadań

Wśród pracowników przeprowadzono ankietę, której wyniki posłużyły jako baza danych do aranżacji wnętrz opracowanej przez AstraZeneca i Kinnarps. Wnioski z ankiety umożliwiły stworzenie biura dostosowanego do sposobu pracy organizacji. Celem było rozwiązanie, które wspiera każdy rodzaj pracy – od indywidualnej po kreatywną współpracę.

Ponieważ osobiste spotkania sprzyjają promowaniu innowacji i współpracy, potrzebne były zróżnicowane przestrzenie spotkań, które umożliwiają wszystkie ich rodzaje – od kreatywnych i nieformalnych spotkań po większe konferencje i prezentacje.

Image_astra1.jpg

W jednym z pomieszczeń konferencyjnych umieszczono stół gościnny Hal z regulacją wysokości oraz stołki Plint. Takie połączenie ułatwia zmianę pozycji podczas pracy z siedzącej na stojącą, co jest zaletą w przypadku spotkań, gdy zależy nam na zachęceniu uczestników do aktywności.

Image_astra2.jpg

Fotel Primo pozwala wygodnie usiąść, a zachęcając do ruchu sprzyja koncentracji podczas długich spotkań. Stół Uni na kółkach ułatwia dopasowanie przestrzeni konferencyjnej do aktualnych potrzeb.

„Szukaliśmy dostawcy, z którym będziemy mogli współpracować przez długi czas, co oznaczało, że nasze wspólne długoterminowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju musiały się zgadzać. Te oczekiwania spełniła firma Kinnarps”.

Wielu uczestników ankiety wykazało chęć zamiany tradycyjnych stanowisk pracy na inne przestrzenie. Na przykład interesowano się możliwością pracy w pozycji siedzącej na sofie lub w fotelu, w bardziej nieformalnym otoczeniu, sprzyjającym odprężeniu.

Dla pracowników strefa spotkań pełni funkcję salonu, czyli miejsca, w którym mogą się spotkać, wypić kawę, popracować przez chwilę lub porozmawiać w przerwie między spotkaniami.

Jednym z najbardziej oczywistych wniosków, jakie wynikały z prac przygotowawczych, było zapotrzebowanie na przestrzenie, które sprzyjają indywidualnej, wymagającej skupienia pracy. Dużą liczbę stanowisk na planie otwartym uzupełniono o 19 umieszczonych w oddzielnych pomieszczeniach z możliwością rezerwacji. Ta opcja spotkała się z aprobatą pracowników. Świadomość, że pomieszczenia są zawsze dostępne, na przykład gdy trzeba przeprowadzić wideokonferencję, stwarza nowy poziom bezpieczeństwa.

Image_astra3.jpg

Umieszczone na stanowiskach pracy ścianki Vibe pozwalają się skupić, ponieważ odseparowują pracowników od rozpraszających ruchów, które wychwytuje się kątem oka. Krzesło biurowe Plus i biurko z Serie P z regulacją wysokości zapobiegają statycznemu siedzeniu, zachęcając do przyjmowania różnych pozycji.

Image_astra4.jpg

Oddzielne pomieszczenia do pracy wyposażono w zasłony i panele dźwiękochłonne, które tworzą miłą atmosferę i zapewniają przyjazne warunki akustyczne.

Współpraca i precyzja

Często nieprzewidziane okoliczności mogą opóźniać realizację projektów na taką skalę. Jak mówi Andreas, wielu pracowników było pozytywnie zaskoczonych, gdy dokładnie w ustalonym terminie wszystko było gotowe do przeprowadzki . „Wszystko było gotowe na czas, więc 80 pracowników mogło rozpocząć pracę w nowym biurze natychmiast po urlopie, bez żadnych przeszkód”. Analizując ten udany projekt, potwierdza, że precyzyjne i kompleksowe podejście od wizji do realizacji okazało się opłacalną taktyką.

Chcesz stworzyć biuro, o którym marzą pracownicy?

Zapraszamy do kontaktu!

Powiązane produkty

Plus

Plus

324 Kolory | 12 Warianty

Serie P

Serie P

17 Kolory | 42 Warianty

Vibe

Vibe

Vibe Ścianki biurkowe

141 Kolory | 41 Warianty

Fields

Fields

297 Kolory | 6 Warianty

Hedge

Hedge

BEasy

BEasy

Vibe

Vibe

Vibe Ścianki działowe

141 Kolory | 110 Warianty

D2

D2

Oas

Oas

Składany stół Uni

Składany stół Uni

Cobble

Cobble

Hal

Hal

Sofa Rho

Sofa Rho

Primo

Primo

Vibe

Vibe

Vibe Panele akustyczne

141 Kolory | 27 Warianty

Nestor

Nestor

Vagabond

Vagabond

Motus

Motus

Crest

Crest

Matsumoto

Matsumoto

Plint

Plint

Uni

Uni

Tinnef

Tinnef