Przestrzenie biurowe odzwierciedlające pozytywną atmosferę i wartości firmy

Aby stworzyć atrakcyjne miejsca pracy oraz doskonałe warunki, należy zadbać o to, aby biuro było funkcjonalne i inspirowało do działania. Odpowiednia aranżacja biura może znacząco podnieść prestiż marki. Aranżacja wnętrza, która odzwierciedla tożsamość, wartości oraz filozofię firmy, pozytywnie wpływa zarówno na klientów, jak i pracowników.

Z badań wynika, iż wystrój wnętrza ma na nas większy wpływ, niż pierwotnie sądzono. Istnieje silny związek pomiędzy efektywnością a pozytywną opinią o własnym środowisku pracy. Inwestując w środowisko pracy, jednocześnie inwestujemy w poczucie dumy obecnych pracowników oraz zainteresowanie ze strony kandydatów. Funkcjonalna oraz ciekawie urządzona przestrzeń biurowa jest kluczowym sposobem wyrażania tożsamości firmy i marki oraz kreowania wspólnej wizji wśród pracowników. 

Pracownicy Kinnarps, we współpracy z klientami oraz architektami, wykorzystują swoje solidne doświadczenie w aranżacji funkcjonalnego środowiska pracy, które podkreśla tożsamość firmy. Tworzenie komfortowego i podkreślającego prestiż marki biura, które pozytywnie wpływa zarówno na klientów, jak i na pracowników, rozpoczyna się od przeprowadzenia dogłębnej analizy. Co pozwala na zaaranżowanie środowiska, które pomaga łączyć zadania i metody pracy z dobrym samopoczuciem i kreatywnością.

Architekt wnętrz stawia na funkcjonalność i budowanie wizerunku marki

„Wielu klientów jasno wyraża swoje oczekiwania w stosunku do aranżacji biura w sposób, który wyrażałby tożsamość firmy i marki”

Ingrid Ehrnebo, projektantka wnętrz SIR/MSA w firmie White Arkitekter, w szwedzkim Linköping

„Zawsze rozpoczynamy od określenia wymagań klientów, którzy coraz częściej wymagają, aby koncepcja projektowanego wnętrza odzwierciedlała tożsamość firmy. Klienci rozumieją związek pomiędzy daną aranżacją wnętrza a tożsamością firmy. Zdają sobie również sprawę z tego, że możliwa jest aktywna współpraca, aby stworzyć wnętrze, które odzwierciedli image i wartości firmy nie tylko dla klientów, lecz także jej tożsamość dla pracowników. Firma White Arkitekter stawia na pracę w wielofunkcyjnych zespołach różnych ekspertów. W jednym projekcie mogą współpracować projektanci zajmujący się oświetleniem oraz antropologowie społeczni. W środowisku pracy typu activity-based working tożsamość firmy i marki staje się jeszcze bardziej istotna. W takim przypadku łatwiej jest podkreślić poszczególne elementy aranżacji, mając do dyspozycji szeroką gamę materiałów i kolorów. To wspaniale, że taki duży wybór dotyczy również produktów podstawowych, nie tylko tych przykuwających uwagę”. Aby sprostać oczekiwaniom klientów zawsze stawiamy funkcjonalność na pierwszym miejscu. „W takich przypadkach typ środowiska pracy ma kluczowe znaczenie. Na przykład w przestrzeniach publicznych, które podlegają intensywnej eksploatacji, gdzie należy przestrzegać wielu wytycznych, najpierw wybieram materiał, a potem dostępne dla niego kolory. W przestrzeniach prywatnych czasem można najpierw zdecydować się na kolory, a następnie na materiały”.

Ważne, aby mieć szeroki wybór materiałów i kolorów

Ingrid Ehrnebo jest jednym z wielu architektów, którzy współpracują z firmą Kinnarps przy tworzeniu kolekcji nowych materiałów i kolorów. Wśród nich znajduje się fornir barwiony na wiele kolorów, który może być łączony z różnymi materiałami. Ingrid uważa, iż zapewnienie przez dostawcę szerokiej gamy kolorów i materiałów jest ważne nie tylko dla procesu twórczego, lecz także do realizacji zadania zleconego przez klienta. „Jako projektant wnętrz SIR/MSA nie mogę narzucać klientowi preferowanych przeze mnie materiałów lub produktów. Moja praca wymaga zachowania neutralności i niezależności w udzielaniu rekomendacji. Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale moim zadaniem jest zaproponowanie jak najlepszej odpowiedzi na potrzeby klienta. Jako profesjonalny projektant, wspieram go, podpowiadając najlepsze rozwiązania, które spełniają normy funkcjonalności i estetyki oraz wymagania prawne”.

Nieograniczona kreatywność

Możliwość wykorzystania wielu kolorów z danej skali barw oraz  łączenia ich z różnymi rodzajami materiałów i produktów wzmaga kreatywność. „Pozwala to na pełne zaangażowanie się w dany projekt, co w odpowiednich warunkach może przynieść pozytywny rezultat. W przypadku dużych przestrzeni, które wymagają uwzględnienia wielu elementów mogę powiedzieć, w oparciu o moje doświadczenia, że najkorzystniejsze jest podział i powierzchni i wprowadzenie kolorystyki „ton w ton”. Warto podkreślić, iż to od środowiska oraz preferencji klienta, zależy nasza swoboda we wprowadzaniu kolorów i materiałów, „Aranżacja wnętrza do pracy przypomina skomplikowaną układankę, w której estetyka i wizerunek marki powinny łączyć się funkcjonalnością, zasadami ergonomii oraz normami dostępności dla osób niepełnosprawnych”.

„Większy wybór opcji sprawia, że proces realizowania wizji staje się znacznie bardziej kreatywny. Barwiony fornir dodaje autentyczności, ponieważ zachowuje naturalną strukturę drewna. Łatwiej jest dopasować rodzaj bejcy do pozostałego wyposażenia, dobierając odpowiedni kolor wybarwienia i łącząc go z innymi materiałami”.

Ingrid Ehrnebo, projektantka wnętrz SIR/MSA

Przemyślenia Ingrid

Design_Branding_07.jpg

Wybór autentycznych materiałów pomaga stworzyć środowisko, z którym łatwo można się identyfikować

Jeśli to tylko możliwe, Ingrid stara się unikać stosowania materiałów, które są imitacją. Mówiąc o „autentycznych materiałach” ma na myśli te, których wygląd odzwierciedla zawartość, np. jeśli dany materiał wygląda jak drewno, to na pewno jest to lite drewno lub fornir.

Design_Branding_06.jpg

Wybór kolorów

Zamiast szukać tych samych kolorów w przypadku rożnych materiałów, Ingrid preferuje stosowanie podobnych kolorów z tej samej skali barw.

KCS_Pink_Veneer_HalfWidth.jpg

Bejcowanie i lakierowanie

Wybarwione drewno i polakierowane drewno dają zupełnie różne efekty. Meble z drewna bejcowanego sprawiają wrażenie subtelniejszych niż polakierowane. Widoczne słoje drewna zapewniają im głębię.

Odkrywanie tożsamości i funkcjonalności w wyborze materiałów

Projektowanie wnętrz oraz wybór materiałów i kolorów jest kluczowym elementem budowania tożsamości i funkcjonalności środowiska pracy. Dlatego właśnie w ramach naszej kolekcji Kinnarps Colour Studio zapewniamy szeroką gamę materiałów, struktur i kolorów (tkaniny, skóra, laminat, fornir, metal, akryl, plastik i szkło). Nasze materiały zostały przetestowane i posiadają certyfikaty gwarantujące jakość i funkcjonalność w różnych środowiskach, bez względu na to, czy są to powierzchnie zmywalne, biurka, które można czyścić, czy też wyposażenie podlegające podwyższonym wymogom bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Wybrane do naszej standardowej oferty materiały wykończeniowe zostały opracowane we współpracy z architektami i projektantami wnętrz, co świadczy o tym, iż kolekcja Kinnarps Colour Studio może być wzbogacana o nowe inspirujące elementy, które wspomagają proces projektowania. 

 

Poznaj wszystkie materiały z kolekcji Kinnarps Colour Studio