Do wykonywania swoich obowiązków pracownicy potrzebują narzędzi, a sposób, w jaki z nich korzystają, wpływa na efekt ich pracy. Aby obniżyć poziom stresu pracowników i zwiększyć ich skuteczność, wyposażenie powinno dostosowywać się do różnych potrzeb. Sprzęty, które utrudniają wykonywanie zadań lub spowalniają pracowników, negatywnie wpływają na ich morale i wydajność. Warto wziąć pod uwagę, że czterech z pięciu pracowników biurowych oczekuje ergonomicznych mebli1, na przykład biurek typu sit/stand, które minimalizują ryzyko wystąpienia chorób spowodowanych przez długotrwałe siedzenie. Aktywność fizyczna po pracy nie eliminuje tych zagrożeń – na dobre samopoczucie i efektywność wpływa przede wszystkim sposób spędzania czasu w biurze2.  Badania pokazują, że stojąc przez dwie i pół godziny w ciągu dnia spalamy 350 kalorii3, a praca w pozycji stojącej zwiększa produktywność o 10%4.

1 https://global.kinnarps.com/knowledge/from-desk-to-bean-bag/
2 https://www.nrk.no/livsstil/_-a-sitte-er-like-ille-som-a-royke-1.11428352
3 http://standup.matting.se/retailers/matting-ab/ga-ner-i-vikt
4 http://www.businessinsider.com/proof-standing-desks-you-more-productive-2013-9?r=US&IR=T&IR=T

Więcej wskazówek