Hałas jest normalną częścią pracy, ale jego podwyższony poziom jest jedną z głównych przeszkód w osiągnięciu wysokiej efektywności.1 Hałas wpływa na koncentrację, poziom stresu i zdolność kreatywnego myślenia. Rozproszenie i dystrakcja powodują spadek efektywności, frustrację i gorsze samopoczucie. Aby zredukować poziom hałasu i zapewnić pracownikom ciszę w tętniących życiem przestrzeniach, można skorzystać z paneli lub ścianek akustycznych. Często koncentrację utrudnia nam hałaśliwe wyposażenie – dlatego warto poszukać lekkich i łatwych do rekonfiguracji mebli. W niektórych sytuacjach na wzrost efektywności mogą wpłynąć relaksujące dźwięki, dlatego warto wziąć pod uwagę pozytywny wpływ muzyki w miejscu pracy. 

1. J. Kim, R. Dear (2013) Workspace satisfaction: The privacy-communication trade-off in open-plan offices, Journal of Environmental Psychology Volume 36, December 2013, Pages 18-26

Strategie i wskazówki!

  • Ścianki i panele akustyczne zmniejszają poziom hałasu i poprawiają zrozumiałość mowy w gwarnym otoczeniu; stanowią przy tym inspirujący element wystroju
  • Należy zapewnić dostęp do wielu sal konferencyjnych o różnych wielkościach i zachęcać pracowników do korzystania z nich
  • Pomieszczenia socjalne, takie jak kuchnie i kawiarnie, dobrze jest zaplanować z dala od stref do pracy w skupieniu

Więcej wskazówek