Firma Ulstein Poland LTD jest częścią Grupy Ulstein z główną siedzibą w Norwegii, świadczącej usługi inżynierskie i projektowe dla armatorów z całego świata. Spółka specjalizuje się w przygotowywaniu dokumentacji technicznej, obliczeń wytrzymałościowych, wyposażenia wnętrz oraz dokumentacji roboczej w pełnym zakresie niezbędnym do wykonania statku.
Polskie biuro firmy Ulstein zostało wyposażone przez Kinnarps w 2004, a jego aktualne potrzeby dotyczyły odnowienia powierzchni i dostosowania środowiska pracy do obecnych standardów.
Klientowi zależało nie tylko na odświeżeniu biura, lecz także na dopasowaniu go do aktualnych trendów aranżacyjnych poprzez stworzenie przyjaznego, skandynawskiego wnętrza, aby pracownicy dobrze się w nim czuli i chętnie z niego korzystali.
Z tą myślą biuro zostało wyremontowane z uwzględnieniem wszystkich aspektów ergonomii. Wzięto pod uwagę wszystkie elementy fizyczne przestrzeni, takie jak: umeblowanie, temperatura, oświetlenie, naturalna kolorystyka i materiały, akustyka, a także aranżacja, która zachęca użytkowników do ruchu w ciągu dnia pracy.
W odnowionym biurze pojawiło się więcej naturalnych materiałów i zieleni, a także elementów, które poprawiają akustykę. Choć istniała już sala do ćwiczeń, zaplanowano także pomieszczenie rekreacyjne chillout room i przearanżowano kantynę firmową, aby stała się przyjemnym miejscem spożywania posiłków i odpoczynku.
Z myślą o dobrym samopoczuciu zespołu zostało zmienione oświetlenie ogólne, co pozytywnie wpłynęło również na poziom koncentracji pracowników w biurze. Atmosferze skupienia sprzyja także stonowana, chłodna kolorystyka wyremontowanego wnętrza.
Klient od początku podejmował przemyślane decyzje, wybierając produkty dobrej jakości, aby mogły służyć jak najdłużej, co zaprocentowało w czasie remontu biura. Podejście ekologiczne i ekonomiczne sprawiło, że w dużej mierze wykorzystano istniejące meble, w których zostały zmienione tapicerki, aby odświeżyć ich wygląd, przedłużyć żywotność i funkcjonalność, a także dopasować do nowej kolorystki biura. Nowe elementy wyposażenia były oceniane pod kątem zrównoważonego rozwoju.
Współpraca z Kinnarps przebiegała znakomicie. Zrozumienie naszej wizji, elastyczność rozwiązań, kreatywność i propozycje architekta umożliwiły takie połączenie estetyki z funkcjonalnością, o które nam chodziło. Największym wyzwaniem projektu był ograniczony czas na przeprowadzenie prac, ale dzięki sprawnej koordynacji dostaw, wszystko zostało zrealizowane zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Aby zapewnić komfort podczas przerw w kantynie firmowej zastosowano krzesła Nilo z profilowym siedziskiem oraz panele akustyczne Vibe.
Stanowiska pracy są wyposażone w ergonomiczne krzesła biurowe Plus oraz ścianki biurkowe Vibe.
Hokery Frisbee, które służyły firmie przez kilka lat, zyskały nowe życie dzięki zmianie tapicerki na siedziskach.
Klient docenił dbałość o szczegóły, które tworzą całość i decydują o funkcjonalności nowej przestrzeni biura. Powstało przyjazne środowisko pracy w duchu zrównoważonego rozwoju i holistycznej ergonomii. Dzięki zastosowaniu rozwiązań wysokiej jakości podczas pierwszej aranżacji biura w 2004 r., możliwe były oszczędności podczas rearanżacji, polegające na odświeżeniu i przetapicerowaniu istniejących mebli zamiast ich całkowitej wymiany.
Podczas rearanżacji istniejącego środowiska pracy uwzględniono wszystkie istotne funkcje poszczególnych typów przestrzeni. Dotychczasowe meble oparły się upływowi czasu, a nowa kolorystyka odświeżyła i uatrakcyjniła biuro .