Case: ResMed Lyon

Fakty

Klient:
ResMed

Lokalizacja: 
Lyon, Francja

Liczba pracowników:
300

Liczba stanowsk pracy:
220

Metraż:
2000 m2

Zdjęcia:
Alexis Paoli

ResMed Lyon: Elastyczność zapewniająca zrównoważony rozwój

Firma ResMed skorzystała z wiedzy Kinnarps podczas aranżacji biura, której celem było umożliwienie wszystkim pracownikom nowych sposobów realizacji zadań. Obejmowała ona stworzenie elastycznych przestrzeni, aby sprostać wymaganiom związanym z rozwojem firmy oraz zapewnieniem dobrostanu zespołowi. Położono nacisk na elastyczne przestrzenie biurowe, w których pracownicy mogą wybrać swoje miejsce w zależności od charakteru zadań wykonywanych indywidualnie lub zespołowo. Reorganizacja doprowadziła do powstania różnych typów przestrzeni, które kojarzą się z domowym zaciszem, co w połączeniu z większą swobodą ruchu i komunikacją interpersonalną w biurze, sprzyja dobremu samopoczuciu. Pojęcie dobrostanu w pracy nie jest bez znaczenia, biorąc pod uwagę, że wiąże się ono z ogólną poprawą produktywności i efektywności – czynnikami ważnymi dla firmy, która chce utrzymać wysokie tempo rozwoju.

Elastyczność zapewniona przez rozwiązania aranżacyjne Kinnarps zwiększyła poziom współpracy między działami. To z kolei przyczyniło się do poprawy przepływu informacji oraz warunków pracy.

Ewoluujący projekt

Początkowym celem ResMed były zmiany w dwóch budynkach ale wraz z szybkim wzrostem liczby pracowników firma zdecydowała się przenieść do trzeciego obiekt i zwiększyć w nim liczbę miejsc spotkań. Przez cały czas skupiano się na trwałości mebli biurowych przy intensywnym codziennym użytkowaniu, a także na komforcie pracy podczas długich godzin spędzanych w pozycji siedzącej. Pandemia przyniosła wiele niespodzianek, ale projekt ewoluował przez cały czas realizacji i został ostatecznie ukończony po 3 latach w lipcu 2023 roku.

Komfort pracy dla każdego

Firma zajmująca się technologiami medycznymi chciała zmienić warunki pracy swojego zespołu, rozpoczynając od zaoferowania przestrzeni modułowych. Jedną z kluczowych zalet rozwiązań Kinnarps jest możliwość dostosowania mebli biurowych przez użytkowników do wszystkich rodzajów sylwetek, aby zapewnić wszystkim optymalny komfort. To z kolei ułatwia współdzielenie miejsc pracy. Rozwiązanie aranżacyjne musiało być odpowiednie dla jak największej liczby osób, a jednocześnie trwałe, o minimalnym wpływie na środowisko oraz zgodne z wartościami propagowanymi przez klienta. Znalazło to odzwierciedlenie w wyborze produktów, które należą do przykładów zastosowania obiegu zamkniętego w praktyce lub zostały zaprojektowane z materiałów przyjaznych dla środowiska bez uszczerbku dla ergonomii. Meble umożliwiły zatem stworzenie przestrzeni do pracy o różnej specyfice, dostosowanej do wartości firmy.

Personalizacja była kluczowym elementem projektu, a kolekcja materiałów wykończeniowych KCS (Kinnarps Colour Studio) pozwoliła firmie ResMed wykazać pełną kreatywność w wyborze kolorów i materiałów – ważnych czynników wpływających na dobre samopoczucie każdego z nas. Na początku projektu odbyły się spotkania, mające na celu uzgodnienie tych aspektów. Na tym etapie firma była prowadzona przez agencję z Lyonu, która szczegółowo omówiła wybór kolorów właściwy dla atmosfery przytulnego wnętrza, jaką zakładano w niektórych miejscach. Umożliwiło to wyodrębnienie stref w naturalnych kolorach, co sprzyja zarówno koncentracji, jak i pracy zespołowej. Kolory są ważnym czynnikiem wpływającym na ergonomię i oddziałują na nasze zachowania oraz percepcję przestrzeni. Klient zwrócił uwagę na niemal nieograniczone możliwości kolekcji KCS w projektowaniu wnętrz.

Wsparcie w tworzeniu środowiska pracy

Analiza środowiska pracy pomaga w identyfikacji potrzeb i wzorców zachowań przed zaprojektowaniem nowego biura. Dzięki warsztatom i narzędziom analitycznym pracownicy uczestniczą w całym procesie zmian. W oparciu o wyniki powstają zalecenia dotyczące układu przestrzennego i rodzajów aranżacji. Tutaj przeczytasz więcej o naszej analizie środowiska pracy Next Office®.

ResMed_16.jpg

ResMed_42.jpg

Jakość życia w pracy

Założeniem projektu było znaczne poprawienie warunków pracy w siedzibie firmy ResMed, by zapewnić pracownikom pomoc w codziennym rozwoju oraz zwiększenie atrakcyjności marki pracodawcy. Zrealizowano długoterminową inwestycję, a informacje zwrotne już pokazują zainteresowanie ze strony pracowników, którzy są ciekawi nowych rozwiązań dostarczonych przez Kinnarps. Pracownicy przyjmują innowacyjne sposoby pracy i są zachwyceni rezultatami.

Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z zespołami Kinnarps, które nie tylko wspierały nas na wszystkich etapach projektu, będąc zawsze do dyspozycji, lecz także przedstawiały nam swoje propozycje. Współpraca ta miała charakter partnerski, wykraczający poza tradycyjną relację między usługodawcą a klientem. Zawsze byli dostępni, co było dla nas bardzo ważne. Dzięki ich wizji tworzenia środowiska pracy, ze wszystkich pojedynczych elementów powstały idealne przestrzenie biurowe, które teraz wspierają nasz rozwój. Projekt ten zawdzięcza również swój sukces ankiecie Next Office® przeprowadzonej przez Kinnarps w naszym zespole w celu lepszego zdefiniowania potrzeb. W ramach badania Next Office® zespoły ściśle ze sobą współpracowały podczas warsztatów, aby sprecyzować założenia projektu.

Delphine Viallon, starszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej i wewnętrznej w ResMed

ResMed_28.jpg

ResMed_36.jpg

Potrzebujesz wsparcia w stworzeniu swojego przyszłego biura?

Jesteśmy tutaj, aby pomóc!

Next Office® – analiza wytycza kieruneky

Next Office® firmy Kinnarps zapewnia czytelny, ilościowy obraz potrzeb biura poprzez dokładne i kompleksowe zebranie danych na temat wskaźników wykorzystania przestrzeni biura, wzorców użytkowania i nawyków w pracy. Zaowocowało to przełożeniem potrzeb w zakresie akustyki i oświetlenia oraz pracy w skupieniu i kreatywności. Projekt ten zakończył się sukcesem dla ResMed, ponieważ definiuje przestrzeń pracy dostosowaną do obecnych i przyszłych potrzeb.

Firmie spodobało się zaangażowanie przedstawicieli pracowników, które pomogło wszystkim włączyć się w projekt. W rezultacie łatwo było przekonać zespół do udoskonalenia przestrzeni pracy, które sprawiło, że czują się lepiej i są bardziej efektywni. Kinnarps bardzo uważnie słuchał opinii na temat propozycji, które z czasem ulegały wielu zmianom. Warsztaty zorganizowane w ramach usługi Next Office® były również okazją do doskonałego zrozumienia tego, co zostało zaplanowane w ramach projektu.

Podejście to uwzględnia holistyczne podejście do ergonomii w analizie czynników, które przyczyniają się do dobrego samopoczucia zespołu. Starannie przemyślane i zaplanowane, pełne doświadczenie przestrzeni umożliwia wszystkim wspólne odnoszenie sukcesów i stymuluje rozwój firmy.

Odkryj Next Office®

Podsumowanie

  • Projekt był realizowany we współpracy z klientem, który poprawił warunki pracy swojego zespołu dzięki skorzystaniu z oferty Kinnarps i usługi Next Office®.
  • Projekt ten umożliwi firmie ResMed wspieranie rozwoju pracowników w perspektywie krótko- i długoterminowej.
  • Meble robią wrażenie, a pracownicy uważają, że przestrzenie są „przyjemne”, „przytulne” i „kojące”.

Powiązane produkty

Park

Park

Fields

Fields

299 Kolory | 23 Warianty

Claro

Claro

75 Kolory | 6 Warianty

Stołki barowe Neo Lite

Stołki barowe Neo Lite

Rocca

Rocca

Vagabond

Vagabond