Klient z sektora transportu kolejowego postanowił po 20 latach zmienić lokalizację swojej głównej siedziby. Przy okazji przeprowadzki zdecydowano się także na modernizację rozwiązań środowiska pracy, rezygnując z tradycyjnego układu gabinetowego na rzecz przestrzeni otwartej. Aranżację nowego biura klient powierzył architektowi Konradowi Rakowskiemu z pracowni FORMY.WORK, a o kompleksową dostawę wyposażenia zadbała firma Kinnarps.
Wyzwaniem, przed którym stał zespół projektowy były obawy pracowników związane z przekształceniem klasycznej przestrzeni biurowej z podziałem na pokoje do pracy w open space i związana z tym konieczność zmiany stylu pracy. Celem projektu było uzyskanie optymalnego środowiska biurowego dla pracowników, aby zmniejszyć ich niepewność związaną z przejściem do nowego modelu przestrzennego.
W stworzeniu przyjaznego miejsca pracy pomogły korzystne zmiany w układzie funkcjonalnym biura oraz staranny dobór mebli dla pracowników. Wszystkie stanowiska pracy zostały wyposażone w obszerne biurka z serii Nexus oraz ergonomiczne fotele obrotowe z serii Plus. Poza przestrzenią pracy zakres wyposażenia dotyczył strefy recepcji, dużej sali konferencyjnej oraz kilku mniejszych miejsc spotkań oraz jadalni. Aranżacja obejmowała także biuro zarządu z sekretariatem i gabinetami, którego układ i charakter odzwierciedla rangę w przestrzeni biura.
Współpraca z Kinnarps od doboru asortymentu, przez wybór kolorystyki, aż po montaż układała się bardzo profesjonalnie. Skupialiśmy się na najlepszych rozwiązaniach, a na każdym etapie projektu mogliśmy liczyć na wsparcie ich specjalistów.
System ścianek działowych Prim został zaprojektowany z myślą o potrzebach akustycznych biur opartych na aktywności. Struktura paneli poprawia środowisko akustyczne miejsca pracy, zatrzymując dźwięki pochodzące z różnych kierunków.
Praktyczny, dobrze zaprojektowany kontenerek Space, który zapewnia elastyczne, funkcjonalne oraz bezpieczne miejsce do przechowywania. Można według potrzeb dopasować go do wystroju wnętrza oraz uzupełnić o akcesoria.
Krzesła Riff są lekkie, wytrzymałe i komfortowe. Doskonale sprawdzają się zarówno w kafeteriach biurowych oraz w innych przestrzeniach wspólnych. Zapewniają także możliwość sztaplowania, co ułatwia ich przechowywanie.
Duże znaczenie dla końcowego efektu miało również zastosowanie stonowanej kolorystyki mebli i materiałów w otoczeniu bieli. Zaproponowana gama kolorystyczna daje wytchnienie podczas pracy i umożliwia lepsze skupienie nad zadaniami, stanowi także odskocznię od intensywnych barw otaczających nas wielu miejsc publicznych. W nowej siedzibie doceniono spokojną i harmonijną paletę wykończeń, odróżniającą się od ciepłej palety barw, która dominowała w poprzedniej lokalizacji.
Zakres aranżacji
Zastosowane rozwiązania Kinnarps Group
Harmonogram obejmujący początkowo okres czterech miesięcy, został wydłużony o miesiąc ze względu na zwiększenie zakresu prac. Współpraca pomiędzy wszystkimi stronami uczestniczącymi w projekcie przebiegała bardzo rzeczowo, co wynikało zarówno z profilu klienta, jak i jasno sprecyzowanych przez niego potrzeb. Ważnym czynnikiem, który zdecydował o powodzeniu projektu, była atmosfera zaufania i pełne przekonanie klienta do rozwiązań proponowanych przez architekta.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wspólnie udało się stworzyć przestrzeń spójną z profilem firmy klienta. Powstał projekt nieprzegadany i przestrzennie odzwierciedlający charakter firmy – podsumowuje architekt Konrad Rakowski.