KION Business Services Polska jest częścią Grupy KION – jednego z wiodących na świecie dostawców wózków widłowych, wyposażenia magazynów i rozwiązań zautomatyzowanego łańcucha dostaw. Zespół KION Business Services Polska w Krakowie koncentruje się usługach wsparcia biznesowego ze szczególnym uwzględnieniem procesów finansowo-księgowych, usług IT, obsługi zadań zakupowych.
Krakowskie biuro firmy wymagało modernizacji z uwzględnieniem różnorodności potrzeb pracowników, funkcjonalności, ergonomii oraz zasad zrównoważonego rozwoju. Wyposażenie spełniające te kryteria dostarczyła firma Kinnarps.
Na początku 2023 r. postanowiliśmy odświeżyć część powierzchni naszej siedziby. Modyfikacji uległy przestrzenie wspólne – powstały strefy pracy cichej, pokój relaksu czy strefy do pracy zespołowej. Transformację przeszła także nasza największa kuchnia. W nowym projekcie postawiliśmy na ergonomię, zróżnicowane przestrzenie i elementy zrównoważonego rozwoju. Część wyposażenia została wykorzystana ponownie, ale dodaliśmy sporo nowych ergonomicznych mebli Kinnarps, które umożliwiają zmianę pozycji podczas pracy, a także kanapy, fotele oraz różne rozwiązania akustyczne – wyjaśnia Monika Strózik, Head of Facility and Administration w KION Business Services Polska
Ze względu na zmiany środowiska pracy, jakie nastąpiły w ciągu ostatnich lat – kluczowe dla pozytywnych doświadczeń pracowników stało się zorientowanie na różnorodność funkcji przestrzeni oraz potrzeb użytkowników, a także budowanie poczucia przynależności do społeczności firmowej. Współcześnie biuro musi umożliwiać wybór zarówno komfortowego miejsca do pracy w skupieniu, jak i do spotkań. W dobie modelu hybrydowego pracownicy przychodzą do siedziby firmy nie tylko, aby skorzystać z komfortowego stanowiska, lecz także, aby spotkać się z innymi oraz pracować w zespołach. Dlatego też dużą część biura zajmują miejsca spotkań, które muszą być elastyczne, różnorodne i dostosowane do pracy hybrydowej.
Zależało nam na utworzeniu przestrzeni o zróżnicowanej funkcjonalności ze strefą pracy cichej, zespołowej oraz relaksu, dostosowanej do hybrydowego modelu pracy, a także uwzględniającej neuroróżnorodność użytkowników. Ponadto postanowiliśmy zapewnić w naszym biurze ergonomiczne stanowiska pracy z biurkami o regulowanej wysokości oraz wygodnymi fotelami. Dodatkowym warunkiem było, aby wyposażenie biura, które wspomoże nas w realizacji tych założeń, zostało wyprodukowane z dbałością o zrównoważony rozwój, a wartości reprezentowane przez dostawcę były spójne z naszymi – wyjaśnia Monika Strózik.
Zespół Kinnarps wykazał się elastycznością i wsparciem w przygotowaniu propozycji aranżacji, oferując różnorodne modele wyposażenia dopasowane do wymagań projektowych i budżetowych. Jego pracę charakteryzował profesjonalizm przy jednoczesnym bardzo bezpośrednim i wspierającym kontakcie. Klient docenił otwartość Kinnarps na zmiany, transparentność procesu, zrozumienie wyzwań i proponowanie rozwiązań, a także kompleksowość asortymentu i jego funkcjonalność.
Poza strefami pracy cichej i projektowej nowością w remontowanej przestrzeni jest przestrzeń kuchenna, która również wzbogaciła się o funkcję spotkań. Kuchnia o powierzchni 150 m kw. została podzielona na dwie części. Połowę przestrzeni zajmuje standardowa zabudowa kuchenna oraz zróżnicowane miejsca do spożywania posiłków. Meble występują w różnych konfiguracjach i wersjach - od wysokich stołów z hokerami Neo Lite oraz wysokich sof Alto, po krzesła i stoliki standardowej wysokości. Znajduje się tam także jeden duży stół na kilkanaście osób oraz wiele mniejszych, kilkuosobowych stolików.
Druga część kuchni stanowi elastyczne miejsca do spotkań audytoryjnych czy pracy w grupach. Pomieszczenie wyposażono w interaktywny monitor, co umożliwia organizację spotkań hybrydowych. Dzięki tym rozwiązaniom kuchnię w obecnym kształcie można wykorzystywać w całości lub podzielić na dwie odrębne części.
Wszystkie elementy wyposażenia są funkcjonalne i spójne. Zastosowana ciemnozielona kolorystyka mebli, drewniane wykończenie blatów, tapeta na ścianie oraz grafiki autorstwa Katarzyny Boguckiej nadają pomieszczeniu charakter loftowej kawiarni.
Sofa Alto to starannie zaprojektowany i wszechstronny mebel. Dzięki nietypowej wysokości 630 mm świetnie sprawdza się w kafeteriach i restauracjach, dając poczucie prywatności i zapewniając komfort.
Krzesła i hokery Neo Lite charakteryzują się organicznym kształtem. Rama wykonana z litego drewna z certyfikatem FSC® barwionego na czarno podkreśla loftowy charakter wnętrza.
Stołek Rocca ułatwia aktywne siedzenie, nawet podczas spotkań. Baza stołka w kształcie pierścienia zachęca do ruchu, a tapicerowane siedzisko zapewnia komfort. Razem tworzą interaktywną całość.
Zaplanowanie nowej aranżacji biura było nie lada wyzwaniem. Ze względu na hybrydowy model pracy pojawiła się konieczność zdefiniowania na nowo liczby standardowych stanowisk oraz rodzajów stref. Dodatkowe utrudnienie stanowił fakt, że modernizacja była prowadzona w częściach funkcjonującego biura.
Wsparcie firmy Kinnarps było ogromne – zarówno w projektowaniu aranżacji, doborze elementów wyposażenia jak i proponowaniu sprawdzonych rozwiązań. Terminowa dostawa i jak zwykle profesjonalny montaż też miały znaczenie. Udało się w zaplanowanym terminie przygotować przyjazną i estetycznie atrakcyjną przestrzeń do pracy – bardzo docenianą przez pracowników.
Po roku użytkowania widać, że nowa aranżacja biura zdała egzamin. Pracownicy bardzo szybko zaadoptowali nowe rozwiązania i chętnie z nich korzystają. Wyremontowane przestrzenie zyskały pod względem estetycznym i funkcjonalnym. Dzięki wybranej kolorystyce są jasne i przytulne jednocześnie. Całość zapewnia duży wybór miejsc pracy indywidualnej i zespołowej oraz przestrzeni do różnych rodzajów spotkań, co pozytywnie wpływa na samopoczucie i efektywność pracowników.