Priorytetami podczas podejmowania decyzji o przeniesieniu siedziby głównej spółki Hitachi Energy Norway AS były stabilność i zrównoważony rozwój. Wybór lokalizacji padł na Valle View - budynek, który góruje nad sąsiednimi, zapewniając wspaniały widok na całe Oslo. Budynek ten idealnie nadaje się dla firm o wizji skupionej na przyszłości – zarówno własnej, jak i środowiska, łącząc w sobie naturalne materiały z nowoczesną technologią. Nieruchomość posiada certyfikat środowiskowy Breeam NOR Excellent.
Jako dostawcę kompleksowego wyposażenia stref pracy, sal konferencyjnych oraz pomieszczeń socjalnych wybrano firmę Kinnarps. W trakcie procesu decyzyjnego spółka Hitachi zwracała szczególną uwagę na jakość, ergonomię oraz niezawodność dostaw. Ważne było też to, by dostawca gwarantował uzupełnianie asortymentu i wymianę części, aby okres eksploatacji wyposażenia był jak najdłuższy.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Kinnarps, zarówno w zakresie doradztwa, jak i dostaw. Zaczęliśmy już rozpoznawać stałych serwisantów, a dostawy i montaż przebiegają niezwykle sprawnie”.
Miejsce spotkań – krzesło konferencyjne Fendo
Kącik kuchenny z krzesłem barowym Neo Lite
Poczekalnia z krzesłem Pax
Wcześniej siedziba Hitachi mieściła się w starym, niepraktycznym lokalu, w którym poszczególne departamenty były od siebie oddzielone. W przypadku nowego budynku głównym celem było stworzenie takiego środowiska pracy, które będzie promowało lepszą współpracę między działami oraz wzmacniało poczucie przynależności członków zespołu. Ludzie powinni się czuć tak, jakby „przychodzili do domu”.
Ergonomia obejmuje wiele aspektów. W tym projekcie zespół projektowy wziął pod uwagę całość kwestii ergonomicznych dotyczących pracowników. Starannie wybrane kolory i materiały stwarzają przyjazną atmosferę. Położono nacisk na naturalne, miłe barwy w odcieniach zieleni oraz naturalne drewno. W niektórych miejscach zastosowano żywsze kolory, na przykład odcienie żółci i czerwieni, by podnieść poziom energii i kreatywności. Ustawienie licznych roślin w strefach pracy także było świadomym wyborem: wprowadzają one naturę do wnętrza, pełniąc jednocześnie funkcję dekoracyjnych przegród.
W trakcie pracy nad nowym umeblowaniem pojawiła się kwestia ścianek biurowych oddzielających stanowiska pracy. Pracownicy byli przyzwyczajeni do boksów biurowych i sceptycznie odnosili się do bardziej otwartego planu w miejscu pracy. Ale kiedy wszystko zostało już ustawione na miejscu, reakcje były bardzo pozytywne. Tło dźwiękowe jest przyjemne i spokojne dzięki zastosowaniu miękkich materiałów, roślin oraz pochłaniających dźwięki ścianek biurowych. Innym pozytywnym skutkiem takiej aranżacji jest konieczność ruchu w trakcie dnia – pracownicy, przemieszczając się między poszczególnymi strefami pracy, zwiększają swoją codzienną aktywność. Osoby, które początkowo były negatywnie nastawione do zmian, finalnie przyznawały, że podoba im się ten aktywny sposób pracy.
Podczas wybierania krzeseł biurowych pracownicy mogli wypróbować różne modele. Kierowano się przy tym następującymi kryteriami: krzesła miały być ergonomiczne i zapewniać wygodę siedzenia; ponadto miały być łatwe do regulacji i dostosowanie do potrzeb wszystkich użytkowników oraz zapewniać możliwość podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i karku. Blaty biurek można podnosić i opuszczać, dzięki czemu łatwo jest zmienić pozycję ciała w ciągu dnia.
Obecnie zespół managerski aktywnie pracuje nad zachęceniem pracowników do pracy z biura po pandemii. W nowej siedzibie łatwiej sprawić, by ludzie czuli się dobrze w miejscu pracy. Takie inicjatywy jak piątkowa kawa, środowa „mała sobota” oraz zebrania wszystkich pracowników przyciągają ludzi do biura, ponieważ ważna jest miła atmosfera, jaka w nim panuje.
To trochę tak, jakby „przyjść do domu”.