Wiodąca firma z branży fintech, świadcząca usługi obrotu instrumentami finansowymi oraz usługi walutowe i analityczne na potrzeby klientów detalicznych i korporacyjnych, w 2021 r. otworzyła w Krakowie centrum usług wspólnych, którego kompleksowe wyposażenie poprzedzone analizą potrzeb zespołu, powierzyła firmie Kinnarps.
Celem projektu było stworzenie w oparciu o potrzeby zespołu bezpiecznej, ergonomicznej przestrzeń do efektywnej i kreatywnej pracy. Ważnym aspektem projektu było uwzględnienie wpływu zmian zachodzących w konsekwencji pandemii na oczekiwania użytkowników wobec swojego biura.
Zespół Kinnarps przeprowadził konsultacje i warsztaty dotyczące środowiska pracy z zespołem managerów oraz pracowników klienta, aby określić jaki model pracy sprawdzi się najlepiej. Ich celem było również zdefiniowanie typów aranżacji przestrzeni niezbędnych do tego, by powstała ergonomiczna, przyjazna i kreatywna przestrzeń pracy, odzwierciedlająca zaangażowanie i pasje jej użytkowników.
W efekcie, dzięki zmniejszeniu liczby pojedynczych stanowisk pracy, powstało więcej obszernych miejsc do pracy w zespołach, pokój do rekreacji, kuchnia wraz z częścią wypoczynkową, a także przestrzenie wspólne do pracy kreatywnej.
Nowe biuro obejmuje strefę recepcji, open space, sale konferencyjne oraz przestrzeń wypoczynkową. Zastosowano w nim wiele rozwiązań mobilnych, takich jak stoły projektowe Ava oraz Vagabond ze stołkami Motus na kółkach, które umożliwiają zmiany aranżacyjne ad hoc, a w przestrzeniach spotkań znalazły się także lekkie sofy i pufy z serii Firlds, które także można łatwo przestawiać w zależności od sytuacji. Komfort akustyczny podczas codziennych zadań zapewniają panele ścienne Octav oraz ścianki działowe z serii Vibe, a podczas telekonferencji – wolnostojące budki telefoniczne.
W największym wyzwaniu, jakim była realizacja podczas pandemii, kluczowe znaczenie miała komunikacja - otwartość na sugestie i obawy klienta oraz elastyczność i zaangażowanie zespołu projektowego.
Efektem współpracy jest biuro, które otrzymało bardzo pozytywne recenzje zarówno użytkowników, jak i gości. Powstała przestrzeń, która nie tylko stanowi wizytówkę firmy, lecz także, w której użytkownicy dobrze się czują. Przyjazne biuro w Krakowie stało się wzorcem dla innych siedzib klienta.
Stół projektowy Vagabond, mobilne stołki Motus
Modułowe sofy i fotele oraz stoliki z serii Fields
Panele aktusyczne Oktav, stołek Plint
O wyborze Kinnarps zdecydowało duże doświadczenie w tworzeniu miejsc pracy, w oparciu zidentyfikowane potrzeby zespołu managerskiego i pracowników, uwzględniające także szczególne wymagania, które pojawiły się ze względu na pandemię. Kinnarps pomógł w zaangażowaniu pracowników i zarządzaniu zmianą. Współpraca z managerami i pracownikami klienta dała rezultat w postaci biura spełniającego wszystkie oczekiwania.
Klient docenił profesjonalizm zespołu Kinnarps, jakość produktów i usług, dbałość o szczegóły w projekcie oraz terminowość dostaw, która miała kluczowe znaczenie w okresie pandemii. Wszystkie meble zostały dostarczone i zmontowane zgodnie z harmonogramem.