75 lat innowacyjnej działalności Kinnarps

15 lipca 1942 roku, w dniu 27. urodzin swojego założyciela, rozpoczęła działalność firma Kinnarps. W niewielkiej miejscowości Kinnarp, w południowej Szwecji, założyły ją dwie osoby – Evy i Jarl Anderssonowie. Dzisiaj, czyli 75 lat później, Kinnarps to międzynarodowe przedsiębiorstwo zajmujące się wyposażeniem wnętrz publicznych na ponad 40 rynkach całego świata.

Kiedy Evy i Jarl Anderssonowie kupili zakład stolarski w małej miejscowości Kinnarp na południu Szwecji, mieli odwagę wprowadzić w życie pomysły, które znacznie wyprzedzały ich epokę. Działali zgodnie z przekonaniem, że każdą rzecz można chociaż trochę ulepszyć. Taka postawa jest nadal głęboko zakorzeniona w kulturze firmy.
W 2017 roku Kinnarps jest pozostaje w 100% własnością rodziny Jarlssonów, potomków Evy i Jarla, i mimo swojej międzynarodowej skali hołduje wartościom rodzinnego przedsiębiorstwa..

DZIEDZICTWO

HISTORIA
Kinnarps to działające od dawna rodzinne przedsiębiorstwo o reputacji innowatora w branży mebli biurowych. Jednym z naszych największych atutów było zawsze znajdowanie optymalnych rozwiązań. Kiedy Jarl spotykał się z klientami, starał się dogłębnie zrozumieć ich potrzeby, z pełnym przekonaniem, że doświadczenie Kinnarps pomoże znaleźć właściwe rozwiązanie.

W roku 1943 Kinnarps rozpoczął dostawę szaf żaluzjowych dla rządu szwedzkiego, z którym trzy lata później podpisano pierwszą stałą umowę. Od tego czasu Kinnarps jest lojalnym dostawcą rozwiązań dla sektora publicznego.

DZISIAJ
W systemie produkcyjnym i logistycznym Kinnarps właściciele nieustannie inwestują w najnowsze technologie, co pozwala firmie realizować zarówno pojedyncze zamówienia, jak i duże kompleksowe rozwiązania tysięcy stanowisk pracy. Poprzez możliwość obsługi całego procesu, od projektowania wnętrz do dostawy i montażu, Kinnarps spełnia wszystkie obietnice, zachowując jakość na każdym etapie.

Założyciele Kinnarps byli przedsiębiorcami, a dzisiejsi pracownicy wciąż podążają za ich przykładem. 75 lat od swego powstania firma nadal koncentruje się na opracowywaniu najlepszych rozwiązań. Naszym celem jest spełniać potrzeby klientów i dostarczać rozwiązania dostosowane do indywidualnych wymagań.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

HISTORIA
Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych obszarów działalności Kinnarps. Od samego początku istnienia firmy starała się ona oszczędzać zasoby. W 1959 roku Kinnarps zaczęła pakować produkty w koce, aby unikać jednorazowych opakowań. Po dostarczeniu produktów koce były ponownie wykorzystywane. Pozwala to zaoszczędzić 6,5 tony materiałów opakowaniowych każdego dnia, co jest korzystne zarówno dla klientów, jak i dla środowiska. W ten sposób można również załadować do 50% więcej produktów w porównaniu ze stosowanymi w branży kontenerami tej samej wielkości.

DZISIAJ
Dzisiaj 92% drewna używanego przez Kinnarps posiada certyfikaty FSC/PEFC. Firma nie tylko stosuje ekologiczne materiały, lecz także współpracuje z Möbelfakta w celu zapewnienia odpowiednich warunków socjalnych. Każdy produkt Kinnarps jest wykonany zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Audyty etyczne i wewnętrzny system zgłaszania nieprawidłowości pozwalają pracownikom wyrażać ich obawy i gwarantują, że Kinnarps działa zgodnie z zasadami. Wszyscy dostawcy powinni przestrzegać kodeksu postępowania – są oni kontrolowani, aby zapewnić, że materiały i usługi spełniają oczekiwania.

GLOBALNY GRACZ

HISTORIA
Kinnarps zakupiła pierwszy samochód ciężarowy w 1959 r. To wtedy Evy i Jarl postanowili przejąć kontrolę nad procesem dostawy towaru, aby uniknąć uszkodzeń w transporcie i zapewnić lepszą obsługę dla klientów. Od tego czasu logistyka stała się istotną częścią strategicznych rozwiązań i globalnej działalności.

DZISIAJ
Kinnarps odpowiada za cały łańcuch dostaw – od produkcji po dostawę do klienta. Własne ekipy serwisowe Kinnarps są w stanie dostarczyć i zainstalować ponad 100 stanowisk roboczych na dobę u jednego klienta i do 500 w ciągu tygodnia, z minimalnymi przerwami. Zamówienia w Europie realizowane są w ciągu 4-6 tygodni. Kinnarps oferuje także usługi na poziomie międzynarodowym. Każdego dnia fabryki opuszczają 24 w pełni załadowane kontenery, aby dostarczać rozwiązania przestrzeni pracy, które przekładają się powodzenie klientów i dobre samopoczucie ich pracowników. Wszystkie dostawy są optymalizowane przy zastosowaniu zaawansowanego systemu planowania trasy, który jest także powiązany z planowaniem produkcji. Ponadto Kinnarps zainwestował w nowoczesną flotę ekologicznych pojazdów w celu dalszego zmniejszenia wpływu na środowisko, a od 2014 roku firma zredukowała emisję spalin o 7%.

ERGONOMIA

HISTORIA
Kinnarps bardzo wcześnie zdał sobie sprawę, że ergonomia odgrywa ważną rolę w działalności, dlatego jej założyciele skupili się na rozwoju ergonomicznych rozwiązań. Na początku lat 50. XX wieku Kinnarps rozpoczął współpracę z ergonomistami podczas projektowania produktów zapewniających dbałość o ciało. W 1991 r. Kinnarps opracował i wyprodukowała pierwsze biurko typu sit/stand z elektryczną regulacją wysokości blatu, oferujące alternatywne pozycje podczas pracy biurowej.

DZISIAJ
Dzisiaj ergonomia jest jednym z głównych obszarów działalności Kinnarps. Dobre samopoczucie pracowników jest zawsze brane pod uwagę podczas projektowania nowych produktów i wyposażenia wnętrz. Ergonomia promuje holistyczne podejście do człowieka. Czynniki fizyczne, poznawcze, społeczne, organizacyjne, środowiskowe, a także inne istotne elementy są uwzględniane przy projektowaniu produktu. 

 

PROJEKTOWANIE

HISTORIA
Na początku lat 50. ubiegłego wieku Jarl i Evy zaczęli koncentrować się na produkcji masowej. Wprowadzili holistyczne podejście do projektowania i dołożyli wielu starań, aby tworzyć produkty, które są zarówno funkcjonalne, jak i przyjemne dla oka.

DZISIAJ

Obecnie również projektowanie jest kluczową działalnością dla Kinnarps. Projekt nie dotyczy jedynie wyglądu – filozofia projektowania Kinnarps kładzie równie duży nacisk na funkcję, formę i ergonomię. W ten sposób produkty tworzą atrakcyjne przestrzenie pracy, sprzyjające dobremu samopoczuciu pracowników.

Kinnarps współpracuje z wieloma światowej sławy projektantami, tak aby na nowo definiować granice formy i funkcji. Znaczna część tej pracy wykorzystuje projekty oparte na badaniach i zrozumieniu potrzeb klienta. W ostatnich latach projekty produktów Kinnarps zdobyły uznanie branży wzorniczej, m. in. w postaci najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu -  iF Design Award i Red Dot Award.

INNOWACJA

HISTORIA
W całej historii Kinnarps istnieje wiele przykładów rozwoju technologicznego
i innowacji. W 1991 r. Kinnarps był jednym z pierwszych producentów, którzy opracowali biurko typu sit/stand z opcją pracy stojącej bądź siedzącej, a także wynalazł „śrubę regulacyjną” (1970), która zrewolucjonizowała meble biurowe, znacznie ułatwiając regulację wysokości biurka dla różnych użytkowników.

Kinnarps opracował także pionierskie metody zrównoważonej produkcji. W 1980 r. firma wprowadziła na rynek lakier bez rozpuszczalnika, utwardzany UV, dzięki czemu może oferować trwałe powierzchnie blatów bez negatywnego wpływu środowisko naturalne. Od 1980 r. Kinnarps ograniczyła emisję o 90%, wykorzystując ekologiczne innowacje w swoim modelu biznesowym.

 

DZISIAJ
Dzisiaj posiadamy zespół do spraw badań i rozwoju. Jego zadaniem jest stworzenie technologii dla środowisk pracy przyszłości. Jeden z niedawno wdrożonych projektów – fotel Capella (2016) jest doskonałym przykładem technologii dobrze wpływającej na samopoczucie. Fotel został wyposażony w zupełnie nowy mechanizm, zwany FreeMotion®, który równoważy nieznaczne ruchy, zmniejszając napięcie i zachęcając ciało do aktywnego siedzenia. Fotel Capella został zaprojektowany z myślą o środowisku, a wszystkie wykorzystane w nim materiały mogą być łatwo poddane recyklingowi.

 

JESTEŚMY DUMNI, ŻE W CZASIE 75. LAT DZIAŁALNOŚCI KINNARPS OSIĄGNĄŁ TAK WIELE, DZIELĄC SIĘ SWOIMI DOŚWIADCZENIAMI W DZIEDZINIE EFEKTYWNYCH I INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ BIUROWYCH. TOWARZYSZY NAM JEDNAK ŚWIADOMOŚĆ, ŻE JESZCZE WIELE DO ZROBIENIA JEST NADAL PRZED NAMI!