Case: Showroom w Krakowie

Właśnie mija rok od otwarcia nowego showroomu Kinnarps w Centrum Kongresowym ICE Kraków, które odbyło się 18 stycznia 2017 roku w obecności ówczesnej Ambasador Królestwa Szwecji Pani Ingi Eriksson Fogh, przedstawicieli władz miasta oraz licznie zgromadzonych klientów współpracowników i przyjaciół firmy.

Z tej okazji zapytaliśmy Marka Gorczycę, Dyrektora Sprzedaży Regionu Południowego - jak z tej perspektywy ocenia nową lokalizację biura i ekspozycji?

- Oczywiście przeprowadzając się do ICE liczyliśmy na przychylne przyjęcie w nowym miejscu przez społeczność Krakowa, a także spodziewaliśmy się dużego zainteresowania zarówno klientów, jak i architektów naszą przestrzenią coworkingową i nową koncepcją ekspozycyjną, ale rzeczywistość przerosła najśmielsze oczekiwania.

 

Niestandardowa lokalizacja nowego showroomu podkreśla nowatorskie podejście Kinnarps do promowania idei nowoczesnej i przyjaznej przestrzeni pracy oraz pozycję lidera, wyznaczającego kierunki w branży. Zamiast jednej, typowej powierzchni biurowo-ekspozycyjnej, Kinnarps prezentuje się w budynku ICE Kraków w trzech miejscach o łącznej powierzchni 243 m2, z których każde pełni inną funkcję i przedstawia czytelny koncept aranżacyjny. Czy ten podział się sprawdził?

- Wszyscy odwiedzający - nasi klienci, nasi partnerzy biznesowi i firmy z którymi współpracujemy a nawet konkurencja - są pod wrażeniem naszych biur i ich potencjału. Wszyscy nam gratulują pomysłu, który przekłada się na postrzeganie Kinnarps jako innowatora w branży, nie tylko na rynku lokalnym. Zarówno nasi goście, jak i goście Centrum ICE chętnie korzystają z naszych przestrzeni i chwalą rozwiązania i nowoczesne podejście Kinnarps do przestrzeni biurowej oraz publicznej.

Planując ubiegłoroczna przeprowadzkę zakładaliśmy, że lokalizacja w budynku ICE, który jest jednym z najbardziej prestiżowych i charakterystycznych obiektów w Krakowie, gdzie odbywają się częste konferencje różnych branż umożliwi Kinnarps dotarcie do nowych grup klientów. Jak oceniasz nasze założenie z perspektywy roku? Czy faktycznie nasza marka stała się bardziej rozpoznawalna?

- Kinnarps jest respektowaną marką o ugruntowanej pozycji, obecną w Krakowie od 20 lat, gdzie zajmuje ważne miejsce na rynku. Obsługujemy wiele lokalnych i międzynarodowych firm, a chcąc zaprezentować klientom najbardziej aktualne trendy w kreowaniu przestrzeni biurowej oraz nowe koncepcje rozwoju środowiska pracy, a także inspirować do zmiany, poszukiwaliśmy lokalizacji położonej bliżej wydarzeń biznesowych. Centrum Kongresowe ICE Kraków jest wymarzonym miejscem do realizacji tego pomysłu.

Odwiedź nasz showroom w Krakowie

Umów się na spotkanie!

Najbardziej charakterystycznym miejscemjest Coworking Garden, czyliprzestrzeń, z której mogą korzystać goście ICE Kraków. W naszych założeniach przyjazny klimat wnętrz Coworking Garden miał być dla gości centrum konferencyjnego miłym wytchnieniem w trakcie przerw podczas konferencji i podnosić funkcjonalność i atrakcyjność całego obiektu. Czy Twoim zdaniem te założenia zostały zrealizowane?

- To jeden z pomysłów o olbrzymiej marketingowej „siły rażenia”. Dzięki obecności w ICE i możliwości udostępniania tej przestrzeni uczestnikom konferencji tu organizowanych staliśmy się partnerami min takich wydarzeń, jak: Expo Fxcuffs – III Międzynarodowy Kongres Inwestycyjny, Kongers Firm Sektora SSC/BPO Aspire, Impact’17, III Europejski Kongres Samorządów, Devoxx Poland, 41. Sesja Komitetu Światowego Dziedzictwa Unesco, Google Developer Days, EDTNA/ERCA International Conference oraz Narodowy Kongres Nauki. Wszystkie wymienione przeze mnie wydarzenia, którym patronowaliśmyłącznie zgromadziły ponad 25 000 uczestników! To olbrzymi zasięg i skala, a przecież w ciągu roku w ICE odbywa się kilkaset wydarzeń gospodarczych i kulturalnych, więc dotarcie jest jeszcze większe. Z punktu widzenia rozpoznawalności marki przeprowadzka do ICE miała dla nas olbrzymie znaczenie.

Głównym zadaniem showroomu jest prezentacja klientom i architektom nowych koncepcji oraz trendów biurowych, nie zaś gotowych rozwiązań. Ale krakowski showroom to miejsce pokazujące w praktyce zarówno nowe rozwiązania w sposobie pracy, jak i nowinki technologiczne, dotyczące zarządzania przestrzenią, jego ważnym elementem wchodzącym w skład nowego showroomu Kinanrps jest NextOffice, czyliwłaściwe biuro zespołu Kinnarps – inspirujący przykład aranżacji biura w koncepcji activity-based working dla dynamicznych firm.  Jak funkcjonalnie sprawdza się tak przestrzeń w pracy Twojego zespołu?

- Przede wszystkim zespół jest zadowolony i dumny z faktu posiadania showroomu tej klasy, w tak prestiżowym miejscu, niestety są także minusy - w trakcie trwania wydarzeń w ICE jest głośno, co przeszkadza w pracy, wymagającej skupienia. Mimo tych mankamentów uważamy, że to inwestycja trafiona inwestycja pod każdym względem, przede wszystkim wizerunkowym.

Jak podsumowałbyś pierwszy rok funkcjonowania showroomu Kinnarps w ICE Kraków?

- Zmieniając siedzibę naszego krakowskiego showroomu w ubiegłym roku, chcieliśmy zaintrygować i zainspirować naszych klientów, umożliwić im wgląd w aktualne trendy. Mieliśmy nadzieję, że nowatorski pomysł spotka się z pozytywnym przyjęciem. Z perspektywy roku jestem przekonany, że to się nam w pełni udało. Mamy nowoczesny showroom w formule Next Offce - activity based working w najbardziej rozpoznawalnej lokalizacji Krakowa, chętnie odwiedzany zarówno przez naszych dotychczasowych klientów, architektów, przedstawicieli rynku nieruchomości , jaki gości i uczestników wydarzeń organizowanych w ICE. Ale jesteśmy jak najdalsi od spoczywania na laurach. Mamy dalsze plany w naszym regionie.

Czy możesz nam je zdradzić?

- Jeszcze nie mogę, ale z pewnością niebawem wszystko się wyjaśni.

Tymczasem zapraszamy do showroomu Kinnarps w Krakowie w centrum ICE Kraków przy ul. M. Konopnickiej 17.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy zespołowi regionu południowego dalszych sukcesów i kolejnych innowacyjnych pomysłów!