Case: ZURICH | KOLONIA

FAKTY

Klient:
Zurich Group Gremany - Kampus Zurich Messecity w Kolonii

Lokalizacja:
Deutzer Allee 1, 50679 Kolonia

Całkowita powierzchnia:
Ok. 53 300 m², w tym 46 600 m² użytkowane przez Zurich

Powierzchnia użytkowa:
44 000 m²

Czas budowy:
30 miesięcy (budowa i planowanie)

Realizacja:
luty 2020

Liczba pracowników:
2 800

Liczba stanowisk pracy:
2 230

Zarządzanie projektami w Zurich:
Christoph Graumann, Head of Corporate Real Estate & Workplace Services Germany

 

graumann.jpg

We foyer: Christoph Graumann, Head of Corporate Real Estate & Workplace Services Germany i jego zespół projektowy, który zarządzał centralizacją lokalizacji z Bonn i Kolonii oraz wdrożeniem nowego środowiska pracy w kampusie Zurich.

 

zurich-huas.jpg

KAMPUS ZURICH W DZIELNICY MESSECITY W KOLONII JEST NOWĄ LOKALIZACJĄ BIZNESOWĄ GRUPY ZURICH W NIEMCZECH. TRZY NOWE BUDYNKI NAD RENEM ILUSTRUJĄ JEJ PIONIERSKĄ ROLĘ W BRANŻY UBEZPIECZENIOWEJ. NOWOCZESNE ŚRODOWISKO PRACY DLA 2 800 PRACOWNIKÓW ZACHĘCA DO SZYBSZEJ WYMIANY INFORMACJI I SZYBSZYCH PROCESÓW DECYZYJNYCH. WYPOSAŻENIE BIURA MUSI WSPIERAĆ ZWINNE METODY PRACY. JAKO PARTNER TEGO PROJEKTU ZOSTAŁ WYBRANY KINNARPS.


KAMPUS ZURICH

Poprzez połączenie swoich poprzednich lokalizacji biznesowych w Bonn i Kolonii w jedną nową siedzibę, Zurich robi kolejny krok w przyszłość nowego świata pracy.

Łącznie 2 800 pracowników w Nadrenii pod jednym dachem pracuje w najnowocześniejszych warunkach, podobnie jak we Frankfurcie nad Menem. Mają do dyspozycji innowacyjne aranżacje pomieszczeń, które na pierwszym miejscu stawiają komunikację. Cała koncepcja została opracowana przez ekspertów środowiska pracy, z przedstawicielami Kinnarps włącznie, przy ścisłym zaangażowaniu rady zakładowej klienta, zespołu ds. zmian i oczywiście samych pracowników Zurich.

Budynki kampusu Zurich noszą nazwy trzech oceanów: Atlantik ma 16 pięter, Pazifik ma siedem, a w najmniejszym budynku, Indik, trzy piętra są używane przez Zurich. Pomysł na nazewnictwo obiektów powstał w ramach wewnętrznego konkursu i obejmuje wszystkie obszary, w tym poszczególne piętra oraz sale konferencyjne.

Od stażystów aż po dyrektora generalnego, każdy pracuje ze swoimi zespołami w przestrzeni otwartej. Pojedyncze i kilkuosobowe biura należą do przeszłości. Mimo iż każdy zespół posiada swoją strefę, to firmowe laptopy można umieścić w stacjach dokujących w wielu miejscach w całym budynku lub połączyć się przez sieć Wi-Fi.

Elastyczna i zwinna praca jest możliwa dzięki koncepcji FlexWork, opracowanej dla wszystkich pracowników w oparciu o ich potrzeby.

 

bild02b.jpgOtwarta przestrzeń z ergonomicznymi stanowiskami pracy Kinnarps, poprzez usunięcie wszelkich barier, oferuje wiele korzyści, takich jak przyspieszone podejmowanie decyzji. Wprowadzono rozwiązania akustyczne, aby pracy nie zakłócały zmiany poziomu dźwięku. Kampus Zurich otrzymał standard Gold w niemieckim systemie certyfikacji DGNB, ponieważ podczas budowy spełniono najwyższe wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Podobnie jak Kinnarps, Zurich przywiązuje dużą wagę do zrównoważonego rozwoju w obszarze ekologicznym, ekonomicznym i społecznym. Jest to jeden z powodów, dla których Kinnarps został wybrany jako partner w tym projekcie.


Komunikacja jest kluczowa: Dzięki 53 salom konferencyjnym, 84 think tankom, 16 miejscom do współpracy i 33 salom konferencyjnym różnej wielkości, istnieje wiele możliwości dla wszystkich form komunikacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o duże konferencje, spontaniczną wymianę pomysłów, czy też bardziej wnikliwą dyskusję kilku osób.

bild06.jpg

Budki telefoniczne z połączeniami sieciowymi i zasilającymi zapewniają prywatność rozmowom telefonicznym i internetowym, bez poczucia całkowitego odcięcia od pozostałych osób.

Pracownicy od samego początku byli ściśle zaangażowani w rozwój koncepcji budynku i pomieszczeń oraz testowali biurka z regulacją wysokości i inne produkty w strefach pilotażowych. Testowane były również sale konferencyjne z przeszklonymi ścianami. Możliwości regulacji wpłynęły bezpośrednio na dalsze planowanie przestrzeni.

bild04.jpg

Dobre samopoczucie pracowników stanowi centrum wszystkich działań firmy Zurich. Do dyspozycji jest w sumie osiem pomieszczeń i ponad 20 modułów, które pomagają zadbać o zdrowie. Czy to za pomocą roweru, czy też mini trampoliny - ruch utrzymuje pracowników w dobrej kondycji. A na wygodnych, wiszących fotelach można ładować akumulatory w czasie krótkich przerw.

bild05.jpg

Jeśli chcemy poprawić stan swojego zdrowia w miejscu pracy, warto skorzystać z mat Kybun, które wzmacniają wszystkie mięśnie poprzez symulację sposobu poruszania się po piasku. W biurach Zurich są one rozłożone we wszystkich strefach. I oczywiście są także fotele obrotowe Plus, które można regulować indywidualnie

Specjalna wykładzina dywanowa, akustyczne przegrody pomiędzy biurkami serii P oraz tapicerowane siedziska i sofy ułatwiają pracę w koncentracji w otwartej przestrzeni. Układ biurek w rzędzie jest również doskonale skonfigurowany, aby ograniczyć czas pogłosu w open space.

Naturalna wentylacja pomieszczeń, w tym nowoczesne systemy grzewcze i chłodzące pod sufitami, zapewniają optymalną temperaturę przez cały czas. Inteligentny system oświetlenia gwarantuje optymalny poziom światła w zależności od pory dnia, a biurka Kinnarps z regulacją wysokości i fotele biurowe Plus zapewniają doskonałą ergonomię na każdym stanowisku pracy.

Niezależnie od tego, czy pracownicy są na spotkaniu w sali konferencyjnej, czy przy biurku, nie tracą widoku na słynną kolońską katedrę. A panorama miasta jest kolejnym czynnikiem wzmacniającym motywację.



Nie tylko spektakularny widok jest gwarantowany w biurach, które znajdują się pomiędzy centrum wystawowym a stacją Deutz. Zurich dba również o dobre samopoczucie swoich pracowników. Oprócz restauracji i Sky Lounge, na każdym piętrze znajdują się biurowe kawiarnie, noszące nazwy krajów nad każdym z oceanów, który dał imię budynkowi kampusu Zurich. Wszystkie są zaaranżowane w taki sposób, aby dopasować się do tematu i umożliwić pracownikom w czasie przerw na kawę krótką podróż w inne rejony świata.