Case: Galderma

FAKTY

Inwestor: Galderma Polska Sp. z .o.o
Metraż: 500 m2
Lokalizacja: Budynek Villa Metro Business House, Warszawa
Liczba stanowisk pracy: 34
Termin realizacji: kwiecień 2020
Architekt: Beata Andrzejczak-Okińska

Projekt oraz wyposażenie: Kinnarps Polska
Fitout: Quadrature Group
Zabudowy stolarskie: Arbre Sp. z .o. o

Nowe biuro firmy Galderma w Warszawie

Galderma jest największą na świecie niezależną firmą dermatologiczną. Powstała w 1981 r. jako joint venture Nestle i L’Oreal. Od października 2019 r. stanowi niezależną spółkę. Na polskim rynku marka działa od 2000 r., zatrudniając obecnie około 70-osobowy zespół doradców i pracowników obsługi klienta, sprzedaży i marketingu, rejestracji programów medycznych, compliance, a także finansów, HR, administracji i logistyki. Dla zespołu ekspertów, dostarczających innowacyjne rozwiązania dermatologiczne, powstało nowe biuro stworzone przez specjalistów z Kinnarps.

Kompleksowe działanie

Zadanie, które Galderma Polska Sp. z o.o. powierzyła firmie Kinnarps dotyczyło zaprojektowania i wyposażenia nowej siedziby spółki, doskonale zlokalizowanej w biurowcu Villa Metro Business House w pobliżu stacji metra Wilanowska w Warszawie. Klient oczekiwał koordynacji całego procesu projektowania nowego biura, realizacji prac wykończeniowych oraz wyposażenia wnętrz przez jedną firmę.

W toku cyklicznych spotkań, które odbywały się od września 2019 r. do stycznia 2020 r., została opracowana koncepcja nowego biura, która spełniała oczekiwania klienta, dotyczące harmonogramu i budżetu, a także podziału funkcjonalnego przestrzeni i wyposażenia z uwzględnieniem warunków technicznych budynku. W tym kontekście dużym wyzwaniem było uzyskanie właściwej akustyki biura oraz aranżacja kuchni i jadalni w otwartej przestrzeni, bez możliwości całkowitego zamknięcia pomieszczenia.

Atmosfera zaufania i ścisłej współpracy zespołu projektowego w fazie przygotowawczej bardzo pozytywnie wpłynęła na sprawną realizację zadania w wymagających warunkach, które pojawiły się wraz z kwietniową izolacją społeczną w związku z pandemią Covid-19, na finiszu prac wykończeniowych i w trakcie dostaw mebli.

meble-biurowe_kinnarps_galderma_fotomohito_web_ (29).jpg

MAkSYMALNY KOMFORT W DESIGNERSKIEJ FORMIE

Krzesła Pax dzięki zintegrowaniu siedziska z korpusem, dostosowują się do kształtu ciała. Choć zajmują niewiele miejsca, można rozsiąść się w nich jak w wygodnym fotelu. Świetnie sprawdzają się w roli krzeseł gościnnych.

meble-biurowe_kinnarps_galderma_fotomohito_web_ (15).jpg

ERGONOMICZNE FOTELE WSPIERAJĄCE AKTYWNOŚĆ

Fotel obrotowy Plus to klasyka szwedzkiego wzornictwa ergonomicznego.  Zapewnia doskonałą elastyczność i  umożliwia tzw. aktywne siedzenie, dzięki czemu użytkownik nigdy nie siedzi nieruchomo, co sprzyja wygodzie i zdrowiu.

meble-biurowe_kinnarps_galderma_fotomohito_web_ (10).jpg

WIELOFUNKCYJNE MEBLE MODUŁOWE

Wysokie wyściełane oparcie siedziska Le Mur pełni jednocześnie funkcję ścianki działowej oraz zapewnia osłonę przed hałasem. Nieregularnie rozmieszczone guziki to nie tylko element dekoracyjny — mogą służyć również jako wieszaki na ubrania. 

Młodzieńczy wygląd

Klientowi zależało na uzyskaniu nowoczesnego, przyjaznego i wygodnego miejsca pracy i spotkań. Bardzo ważną rolę odgrywał także aspekt estetyczny biura, ponieważ siedziba lidera dermatologii nie tylko powinna zapewniać pracownikom i gościom komfortowe otoczenie z odpowiednią ilością miejsc do spotkań i pracy kreatywnej, lecz także odznaczać się świeżym, atrakcyjnym wyglądem.

Aranżacja objęła 34 stanowiska pracy w przestrzeni open space wyposażone w biurka z serii[P] z elektryczną regulacją wysokości oraz ergonomiczne fotele Plus, w tej liczbie znalazło się także 5 gabinetów z biurkami Oberon na drewnianych nogach oraz różnymi rodzajami foteli gościnnych; strefy — recepcyjna oraz rekreacyjna, sala konferencyjna z fotelami z serii 5000CV oraz kuchnia połączona z jadalnią, w której obok długiej sofy w soczystym kolorze, krzeseł Polette i kilku stolików, przy których można zjeść posiłek, znalazł się wysoki stół na kółkach Vagabond z mobilnymi stołkami Motus do szybkich spotkań przy kawie.

Bardzo ciekawym miejscem jest połączona z jadalnią kuchnia, która znajduje się w sercu biura – i, zgodnie ze swoją centralną lokalizacją, służy nie tylko do spożywania posiłków, lecz także stanowi integrujące całą firmę miejsce spotkań.

Produkty Grupy Kinnarps zastosowane w projekcie:

MARKA KINNARPS

  • Biurka regulowane elektrycznie z serii[P]
  • Fotele obrotowe Plus 6782
  • Biurka wolnostojące Oberon
  • Przegrody nabiurkowe VIBE
  • Szafy i kontenery Space
  • Krzesła konferencyjne 5000CV
  • Stół konferencyjny Nexus
  • Krzesła Polett i Embrace
  • Stolik Combine

Gabinety managerów poszczególnych departamentów firmy powstawały w toku konsultacji z użytkownikami. Dlatego każde z pomieszczeń, dzięki zastosowaniu różnych wykończeń i odmiennej kolorystyki, ma własny charakter. Jednocześnie wykorzystanie w aranżacji wszystkich gabinetów biurek z jednej serii – Oberon – sprawia, że tworzą one razem harmonijną całość. Co więcej, elementy wyposażenia zostały dobrane tak, aby w czasie nieobecności głównego użytkownika, pokoje mogły stanowić dodatkowe miejsce do spotkań czy pracy w kilkuosobowym zespole – podkreśla Beata Andrzejczak-Okińska, architekt, Kinnarps Polska

Przestrzeń rekreacyjna została zlokalizowana w pobliżu działu marketingu, z dala od pracującego w ciszy i skupieniu zespołu księgowości. Miejsce to zachęca do kreatywnych spotkań, a także do aktywnego spędzania przerw w codziennych obowiązkach. Strefę chillout z charakterystyczną sofą LeMur uzupełnia kilka różnorodnych typów siedzisk, takich jak niskie pufy, piłki do pilatesu oraz wiszące fotele ogrodowe.

Produkty Grupy Kinnarps zastosowane w projekcie:

MARKA MATERIA

  • Stolik Combine
  • Sofa LeMur
  • Stół Vagabond i Ava
  • Hokery Motus i Neo
  • Siedziska Boullée, Cap i Mr T
  • Fotele Monolight i Pax 

MARKA SKANDIFORM

  • Stoliki Matsumoto

Szybki efekt, trwały rezultat

Klient docenił szybkie tempo pracy, krótki czas reakcji oraz sprawną koordynację prac, co okazało się szczególnie ważne w nadzwyczajnych okolicznościach, które pojawiły się w końcowej fazie realizacji projektu.

Był to wymagający i niestandardowy projekt, w którym Kinnarps poza dostawą mebli i doradztwem aranżacyjnym pełnił dodatkową rolę koordynatora prac związanych z projektowaniem powierzchni i wykonaniem prac remontowo-budowlanych. Dzięki bliskiej współpracy z przedstawicielami klienta oraz wszystkimi podwykonawcami powstało bardzo przyjazne, nowoczesne biuro o butikowym charakterze. Wierzymy, że sprawdzi się nie tylko, jako przestrzeń efektywnej i komfortowej pracy, lecz także przyczyni się do dalszych biznesowych sukcesów marki Galderma na polskim rynku – podsumowuje Adrian Karwatiuk, Project Coordinator w Kinnarps Polska

Produkty komplementarne:
  • Sofa U-Sit, stolik Speed, Fotele Edith, pufy i kwietniki Shima - marki Johanson
  • Worki Nap - marki Gotessons
  • Fotele MR i MRS - marki Boss Design
  • Mobilne tablice konferencyjne Mood – marki Lintex
  • Budka akustyczna O - marki Framery
  • Lampy Ogle - marki Atelje Lyktan
  • Wiszące huśtawki ogrodowe Cocoon - marki Miloo
  • Stolik DLM - marki Hay
Zdjęcia: Fotomohito