Case: DSV USA

Fakty

Projekt:
DSV

Liczba pracowników:
Powyżej 300

Liczba stanowisk pracy:
450

Powierzchnia:
ok. 9 300 metrów kw. (pow. 100 000 stóp kw.)

Termin realizacji:
kwiecień 2021

PIERWSZY KROK W STRONĘ ODNAWIALNYCH ROZWIĄZAŃ 

W Kinnarps posiadamy dobrze zdefiniowaną strategię środowiskową, a nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju są udokumentowane w obszernym raporcie, ale zapobieganie zmianom klimatycznym zależy od czegoś, czego nigdy nie przyjmujemy za pewnik — od zaangażowania naszych klientów. Projekt realizowany we współpracy z DSV, duńskim gigantem z branży logistycznej, stanowi dla Kinnarps ważny krok na drodze do rozwiązań alternatywnych wobec zastępowania używanych produktów nowymi. Przykład ten udowadnia również, że współpraca z partnerami, którzy podzielają nasze przekonania i pasję do poszukiwania innowacji ekologicznych, oznacza wspólny sukces.

„Nasza firma od 20 lat mieściła się w naszych starych budynkach, a przeprowadzka była dobrą okazją do zrobienia czegoś wyjątkowego w nowej przestrzeni. Chcieliśmy stworzyć siedzibę DSV USA z prawdziwego zdarzenia, z wnętrzem w jasnych kolorach, o lekkim, otwartym charakterze oraz minimalistyczną skandynawską estetyką, która jest zgodna z naszymi tradycjami”.

Rasmus Haaning, dyrektor oddziału DSV


415 biurek z serii P otrzymało nowe blaty z nowoczesnym białym laminatem, który zastąpił dotychczasowe bukowe wykończenie. 248 foteli obrotowych Plus wyposażono w nowe siedziska i oparcia, dzięki którym wyglądają jak nowe i pasują kolorystycznie do pozostałych elementów biura.

ODNAWIALNA ALTERNATYWA

Przy zmianach lokalizacji często mamy do czynienia z planami zakupu nowych mebli biurowych. Jednak firma DSV oczekiwała innego rozwiązania. DSV jest długoletnim partnerem Kinnarps i zaledwie 6 lat temu zainwestowała w nowe meble. 

Produkty Kinnarps charakteryzują się wysoką jakością i nawet po latach użytkowania wymiana zużytych części zamiast kupna nowych mebli może być korzystną opcją. Firma DSV chciała wypróbować tę możliwość, kierując się perspektywą finansową oraz zrównoważonego rozwoju. Dzięki zaufaniu, jakie tworzy długotrwała relacja biznesowa, David Auer, Senior Key Account Manager w Kinnarps USA, postanowił opracować rozwiązanie, które spełniłoby wymagania DSV.

„Oczekiwanie DSV było jasne – firma chciała, aby nowe wnętrza odzwierciedlały zmianę estetyki na nowocześniejszą, przy zachowaniu priorytetów, jakimi były zrównoważony rozwój i opłacalność. Aby to osiągnąć, zaproponowaliśmy zmianę większych biurek na mniejsze, a zgodnie z założeniem – odnawianie zamiast zastępowania – chcieliśmy, aby blaty biurek w kolorze buku zyskały nowe białe wykończenie. Łącznie zostało odnowionych ponad czterysta biurek. Ten sam pomysł zastosowano również w przypadku kilkuset frontów szaf i kontenerów na kółkach”.

David Auer, Senior Key Account Manager w Kinnarps USA

Dla niektórych decyzja o odnowieniu istniejących mebli zamiast wymiany na nowe może być uznana za dość niekonwencjonalną. Jakie były warunki klienta? „Poza tym, że musieliśmy kontynuować naszą biznesową działalność w trakcie procesu zmiany i odnawiania mebli, nie mieliśmy żadnych warunków. Współpracujemy z Kinnarps od bardzo dawna, co zapewniło nam spokój ducha i zaufanie dla kompetencji i umiejętności firmy”.

POZYTYWNY WYNIK – Z KAŻDEJ PERSPEKTYWY

W ciągu zaledwie kilku tygodni odnowiono wszystkie blaty biurek, kontenerów i szaf. Po zakończeniu prac uzyskaliśmy pozytywne rezultaty na kilku płaszczyznach. David kontynuuje: „Oszczędności ekonomiczne związane z odnowieniem są znaczne. Jest to około 80% w porównaniu z kosztem wymiany starych mebli na nowe. Ważna jest również kwestia odpadów. Z punktu widzenia ochrony środowiska wymiana części mebla ma znacznie mniejszy wpływ na środowisko niż wyrzucenie całego produktu. Ponadto nowa siedziba DSV zyskała estetyczny wygląd, na którym wszystkim bardzo zależało. Każdy pracownik firmy może czerpać radość i energię z pracy w tętniącym życiem i atrakcyjnym otoczeniu”.

DSV-image-2column1.jpg

Obicia krzeseł Monroe zostały zmienione z niebieskich na szare. Pozostawiono istniejącą bazę i podłokietniki.

DSV-image-2column2.jpg

Podczas przeprowadzki DSV USA do nowego obiektu Rasmus Haaning mówi o wrażeniu, jakie wywarł cały projekt: 

„Najprzyjemniejszym aspektem była dla nas aranżacja wnętrza – stworzono wrażenie spójnej całości, a nie oddzielnych, różniących się elementów. Stanowiska pracy są jasne, co odzwierciedla nasze firmowe wartości i skandynawskie pochodzenie. Kuchnia i miejsce wspólnego spożywania posiłków mają dla mnie szczególne znaczenie. Od posadzek z polerowanego betonu po odświeżone i na nowo zmontowane meble – jest to miejsce, w którym nasi pracownicy czują się bardzo komfortowo. Ponadto wszyscy możemy być dumni, że osiągnęliśmy to za pomocą oszczędnego, zrównoważonego rozwiązania”.

Rasmus Haaning, dyrektor oddziału DSV


Modernizacja ponad 50 szaf poprzez zmianę frontów z bukowych na białe.

CIEKAWOŚĆ JAKO SIŁA NAPĘDOWA

W raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju szczegółowo opisujemy nasze zobowiązanie, aby wprowadzać coraz więcej produktów z oznakowaniem ekologicznym i opracowywać rozwiązania z zakresu aranżacji wnętrz w obiegu zamkniętym. Nasza strategia motywuje nas również do wykorzystywania w większym stopniu materiałów pochodzących z recyklingu podczas projektowania i tworzenia mebli. Projekty takie jak ten podkreślają znaczenie możliwości odnawiania produktów dla naszej strategii zrównoważonego rozwoju w przyszłości. 

„Innowacyjność w dziedzinie ochrony środowiska wymaga od nas nieszablonowego podejścia. Ten konkretny przykład jasno pokazuje, że wymiana „starego na nowe” nie zawsze jest optymalnym rozwiązaniem. Ten przykład pokazuje, że, chcąc zapewnić korzyści dla ludzi, planety i naszych klientów, jesteśmy odpowiedzialni za stałe poszukiwanie nowych możliwości."

Johanna Ljunggren, Sustainability Manager w Kinnarps

Czy podoba Ci się ta realizacja? Jak moglibyśmy zaaranżować Twoją przestrzeń?

Skontaktuj się z nami