Case: DB Netz AG

Fakty

Projekt:
Siedziba główna DB Netz AG, Frankfurt nad Menem

Architekt:
Jo. Franzke, Neumann

Aranżacja wnętrz:
MERZ INNEN.ARCHITEKTUR

Liczba stanowisk pracy/lokalizacja:
2200

Sektor:
Powierzchnia: 45 290 m²

Czas budowy: 
3 lata

Realizacja:
2021

Dobra sieć

Nowa siedziba główna DB Netz AG we Frankfurcie nad Menem, która stanowi centrum komunikacji i przykład wykorzystania kolorów w nowych środowiskach pracy, została wyposażona w meble przez firmę Kinnarps.

DB Netz AG stworzyła przestrzeń biurową we Frankfurcie nad Menem, skupiając w jednym miejscu pracowników z 15. lokalizacji w mieście. Po trzech latach budowy siedziba główna firmy została przeniesiona do nowego budynku o nazwie „NETZwerk”, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie głównej stacji kolejowej. W nowym obiekcie, który powstał przy Adam-Riese-Straße 11-13, mieści się około 2200 stanowisk pracy.

Kluczowe centrum

Opracowana przez Merz Innen.Architektur koncepcja biura inspirowana jest podstawową ideą samego projektu budynku: centrum, w którym wszystkie działy spotykają się i łączą w jedną sieć. Ta centralna perspektywa jest widoczna w całym obiekcie, na przykład dzięki szklanym ściankom działowym.

Środowisko pracy sprzyjające nowoczesnej i skutecznej komunikacji

Indywidualnie zaprojektowane przestrzenie biurowe, które stanowią połączenie stref otwartych, półotwartych i zamkniętych, pozytywnie wpływają na komunikację. Każdy może skupić się na indywidualnych zadaniach, korzystając ze stanowiska pracy z regulacją wysokości. Miejsca spotkań i integracji, sale warsztatowe, strefy projektowe i sale konferencyjne pomagają otworzyć się na nowe możliwości. To środowisko biurowe ułatwia znalezienie odpowiedniego miejsca do każdego rodzaju pracy – zespołowej lub wymagającej koncentracji.

3columns-image1.jpg

THINK TANKS
Liczne zamknięte przestrzenie pracy zespołów, o trzech różnych wielkościach, zachęcają do wymiany myśli lub służą jako miejsca odpoczynku. Dzięki częściowemu wyposażeniu w ekrany, tablice suchościeralne lub flipcharty wspomagają również kreatywne spotkania i burze mózgów.

3columns-image2.jpg

MIEJSCE INTEGRACJI ZAMIAST KĄCIKA KAWOWEGO
Mimo że wciąż można napić się czegoś gorącego, to tradycyjny kącik kawowy w NETZwerk należy już do przeszłości. Typowy biurowy „coffee point” – wraz z kuchnią – został zastąpiony przez duże strefy integracji, które oferują prawdziwie domową atmosferę wszystkim działom, tworząc harmonijną całość.

3columns-image3.jpg

SALE WARSZTATOWE
Jest też dużo miejsca dla twórczej współpracy. Pięć największych pomieszczeń w kompleksie posiada modułowe umeblowanie, które idealnie nadaje się do kreatywnych aranżacji. Wyposażenie meblowe uzupełniają różne urządzenia cyfrowe i techniczne.

3columns-image4.jpg

STREFY PROJEKTOWE
Otwarte strefy projektowe z mobilnym wyposażeniem ułatwiają prowadzenie zebrań. Materiały przeznaczone dla tego działu są ogólnodostępne w modułowym systemie przechowywania. Meble zostały zaprojektowane i rozplanowane tak, aby zapewnić maksymalną prywatność i dźwiękochłonność bez ustawiania wewnętrznych przegród.

Sześć kolorów nadaje ton

Kolorystyka odgrywa decydującą rolę w projektowaniu przestrzeni biurowej. Kolory nadają biurom charakter, a także pomagają pracownikom w orientacji przestrzennej. Za koncepcję kolorystyczną również odpowiada biuro projektowania wnętrz Merz, które wspólnie z firmą Kinnarps wdrożyło ją w życie. Każde małe skrzydło budynku otrzymało swój kolor podstawowy, co ułatwia orientację w złożonej strukturze obiektu. Na ścianach, tapicerkach mebli, grafikach użytych na szklanych przegrodach oraz w typografii można znaleźć łącznie sześć kolorów: czerwony, niebieski, zielony, żółty, fioletowy i pomarańczowy. Dopasowane kolorystycznie akcenty nadają achromatycznym wnętrzom żywy charakter. W każdym przypadku, aby zapewnić spójność nawet w ramach palety kolorów pojedynczego skrzydła, wybrano bardziej stonowany kolor w różnych odcieniach wybranego koloru podstawowego.

SALE KONFERENCYJNE. Dodatkowe sale konferencyjne są zintegrowane z pomieszczeniami biurowymi, w których zostały uwzględnione indywidualne potrzeby działu i charakteru zadań. Elastyczne i mobilne systemy stołów lub klasyczne wyposażenie tworzą w każdym przypadku idealnie dopasowane środowisko pracy. Na parterze dostępna jest również obszerna strefa konferencyjna z audytoriami i różnymi salami przeznaczonymi do prowadzenia oficjalnych konferencji dla wielu uczestników

Wybór mebli

Wszystkie biura zostały wyposażone w produkty Kinnarps. Szeroka i zróżnicowana oferta szwedzkiego dostawcy, obejmująca sześć marek, umożliwiła kompleksowe umeblowanie kompleksu.

Projektanci wnętrz z firmy Kinnarps ściśle współpracowali z Büro Merz, aby przełożyć specyfikacje z tzw. „kompendium” na konkretne rozwiązania i moduły mebli. Wszyscy zaangażowani w projekt spotkali się podczas warsztatów, aby dopasować meble do poszczególnych pomieszczeń, a następnie wybrać ich kolorystykę. Najważniejszym czynnikiem decydującym dobrej współpracy była komunikacja między projektantami wnętrz a klientem.

image-caption1.1.jpg

Kompleks biurowy składa się z dwóch siedmiopiętrowych części połączonych ze sobą na parterze. Na sześciu górnych piętrach biurowych stworzono różnorodne, futurystyczne przestrzenie dla różnych form pracy. Strefy robocze, miejsca spotkań, a przede wszystkim przestrzenie komunikacji kształtują stanowiska pracy w zróżnicowanej strukturze biura.

Czy podoba Ci się ta realizacja? Jak moglibyśmy zaaranżować Twoją przestrzeń?

Skontaktuj się z nami