W dyskusjach i badaniach na temat środowiska pracy często poruszana jest kwestia wpływu biura na samopoczucie i wydajność pracowników. To samo oczywiście dotyczy klas szkolnych. Chcemy dać naszym dzieciom i młodzieży najlepsze możliwe warunki do nauki i rozwoju – fizycznego i intelektualnego. Dlatego ważne, aby dyskutować o tym, jak dziś wygląda środowisko edukacyjne i jak wyobrażamy sobie szkołę przyszłości..
Wystrój wnętrza i wyposażenie klasy szkolnej, wpływają na uczniów za każdym razem, gdy przekraczają jej próg. Klasa oddziałuje na postrzeganie przez uczniów tego, czego się od nich oczekuje — co i jak powinni robić w szkole. Dlatego tak ważny jest sposób, w jaki zaprojektujemy i urządzimy przestrzeń szkoły. Meble szkolne powinny wspierać nauczanie, umożliwiać uczniom pozostawanie w ciągłym ruchu, zamiast zmuszać do nieruchomego siedzenia przez cały dzień i ułatwiać szybką modyfikację przestrzeni pracy w zależności od typu realizowanych zadań.
Zgromadziliśmy w studiu uczniów, dyrektorów, architektów, nauczycieli, fizjoterapeutów, product developerów i projektantów, aby porozmawiać o tym, jak wygląda dla nich szkoła przyszłości. Wierzymy, że kluczem do znalezienia idealnej przestrzeni edukacji jest uwzględnienie i połączenie różnych perspektyw, doświadczeń i obszarów wiedzy. Bazując na naszym doświadczeniu, najnowszych badaniach, ciekawości i entuzjazmie społeczników działających w edukacji, możemy stworzyć przestrzenie do nauki, które spełnią wymagania szkoły przyszłości.